۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۷۵۱۵۰
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

تدوین برنامه های دهه فجر ویژه 10 هزار هیأت مذهبی خوزستان

حجت‌الاسلام رستمی‌نیا با اشاره به این که استان خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور و میزبانی از شهدای 8 سال دفاع مقدس پتانسیل‌های خوبی در زمینه تشکل‌های مذهبی مردمی دارد، گفت: 10 هزار هیأت مذهبی در سطح استان، برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تدوین کرده اند.
حجت الاسلام عباس علی رستمی نیا، معاون فرهنگی، پرورشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی‌نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ظهر امروز در نشست کمیته قرآنی و هیأت مذهبی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، بیان داشت: این اداره باتوجه به دهه فجر مسؤولیت دو کمیته قرآنی و تشکل های مردمی در دهه فجر را برعهده دارد.

وی بیان داشت: خوزستان در حوزه فعالیت های قرآنی با توجه به ظرفیت های وجود قاریان و مبتهلان در سطح جهان اسلام، می توان گفت که برترین جایگاه قرآنی کشور را برخوردار است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که استان به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور و میزبانی از شهدای 8 سال دفاع مقدس پتانسیل‌های خوبی در زمینه تشکل‌های مذهبی مردمی دارد، ادامه داد: 10 هزار هیأت مذهبی در سطح استان، برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تدوین کرده اند.

حجت الاسلام رستمی نیا اظهار داشت: آئین‌نامه فعالیت‌ هیأت‌ های مذهبی به همه شهرستان‌ها ابلاغ شد تا برنامه‌های منسجمی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شوند.

بنابراین گزارش، مسعود دوبهری‌زاده، مسؤول واحد تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به  فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی، افزود: از دیگر ویژه برنامه های دهه فجر برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در مرکز استان و شهرستان های شوشتر، اندیمشک و دزفول را می توان نام برد.

در ادامه این نشست، قاسم مقدمی، کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری طرح کرسی‌های تلاوت در مساجد خوزستان در جهت عرضه ظرفیت های قرانی استان به مردم، بیان داشت: این طرح در شوش، ‌دزفول، آبادان و اهواز در حال اجرا است و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد بیشتری برگزار خواهد شد.

در این نشست، برپایی محافل انس با قرآن، افتتاح نمایشگاه کتاب همراه با برپایی محفل انس با قرآن و اختصاص 50 درصد کتاب نمایشگاه با موضوع های دینی و قرآنی به تصویب رسید./202/9453/ب1

ارسال نظرات