۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۵۱۴۳
اندیشمند عمانی خواستار شد؛

تأسیس کانال ماهواره ای برای گفت وگوی فرهنگی

یکی از اندیشمندان عمانی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ گفت وگو، تأسیس کانال ماهواره ای بدین منظور را خواستار شد.
العوضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، العوضی متفکر و اندیشمند عمانی ظهر امروز در اولین اجلاس گفت وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: از رهبری ایران آیت‌الله خامنه‌ای تشکر کنیم و امید است خداوند ایشان را برای امت اسلامی حفظ کند، همچنین درود می فرستیم بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و از خدا برای ایشان رحمت و مغفرت مسئلت داریم، جا دارد برای آیت الله هاشمی و شهدای ساختمان پلاسکو طلب رحمت و مغفرت کنیم.

متفکر و اندیشمند عمانی تاکید کرد: گفتمان مشترک بین ایران و جهان عرب نشستی است که ریشه آن در اصول و مبانی اسلامی وجود دارد و مساله جدیدی نیست، در واقع ما به دستور خداوند عمل می‌کنیم، خدا گفتمان را ایجاد و با مخلوقات خود و حتی ابلیس نیز گفت وگو کرد، خداوند حتی با طغیان‌گران زمان حضرت موسی(ع) نیز گفت وگو کرد.

العوضی خاطرنشان کرد: در  سیمنار اصول فقه همزیستی که در عمان برگزار کردیم، فصل مشترک انسان‌ها در این سمینار بررسی شد. در همه مراحل زندگی باید همزیستی داشت، در مسائل خانواده، معاش و هرچه که به ذهن انسان برسد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ گفت وگو باید در سراسر جهان نهادینه شود، تصریح کرد: دانشگاه در انتقال این فرهنگ نقش مهمی دارد. در میان مسلمانان گفت وگوی اسلامی بین ایران و جهان عرب برقرار است.

این اندیشمند عمانی با اشاره به اینکه دانشگاه الازهر پیشتاز در تحصیلات عالیه است، تصریح کرد: زبان‌های مختلف در دین اسلام هیچگاه به عنوان یک مشکل نبود و پیامبر به همه زبان ها احترام می گذاشت. اشتراکات ما بسیار زیاد است و باید براساس آن باید گفت وگو کنیم تا به ساحل امن برسیم.

متفکر و اندیشمند عمانی در پایان بر لزوم صدور مجله تخصصی و تأسیس کانال ماهواره ای ویژه گفت وگوی فرهنگی تأکید کرد./816/ب202/د

ارسال نظرات