۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۷۵۱۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

سرگرم شدن به فضاهای مجازی از مصادیق نفوذ است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سرگرم شدن به فضاهای مجازی یکی از مصدایق نفوذ است که بسیار آسیب زا است، گفت: در تیرماه سال گذشته درباره استفاده از فضاهای مجازی، وزارت ارشاد آماری را منتشر کرد مبنی بر اینکه سرانه استفاده از اینترنت در ایران در حدود پنج ساعت در شبانه روز است، حال آنکه سرانه مطالعه در ایران به طور خوشبینانه حدود هشت دقیقه است.
حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین با اشاره به بحث خانواده انقلابی، گفت: امروز دشمن به این مسأله چشم دوخته است که خانواده‌های ما را از هم بپاشد، از این رو مسأله نفوذ هم که در جامعه امروز مطرح است در مورد خانواده‌ها هم صدق می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تعدادی از مصادیق نفوذ که در قالب نبایدها بیان می شود، افزود: نخست وجود ماهواره است که درصدد آسیب رساندن به خانواده‎ها است، هنگامی که ماهواره به خانه ورود پیدا می‌کند آسیب آن هم همراه با آن ورود پیدا می‌کند، در این صورت است که از حوزه کنترل و مدیریت خانواده‌ها بیرون می‌رود.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه با اشاره به یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای که سرمایه گذاری کلانی بر روی آن صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای شبکه فارسی وان است، سرمایه‌گذار آن شخصی صهیونیستی است، این شبکه برای سه کشور فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان فعال شده است و صد و بیست مسلمان را تحت پوشش قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به تفسیری که در تورات یهودیان آمده است ابراز کرد: در تفسیر تلموت یهود آمده است مسلمانان همانند حیوان هستند اگر تو یک مسلمان را بکشی یا یک حیوانی را بکشی بر تو حرجی نیست یکی از اهداف شبکه فارسی وان اضمحلال خانواده اسلامی است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مصداق دوم نفوذ که در قالب نبایدها بیان می‌شود، تصریح کرد: سرگرم شدن به فضاهای مجازی یکی از مصدایق نفوذ است که بسیار آسیب زا است در تیرماه سال گذشته درباره استفاده از فضاهای مجازی وزارت ارشاد آماری را منتشر کرد مبنی بر اینکه سرانه استفاده از اینترنت در ایران در حدود پنج ساعت در شبانه روز است حال آنکه سرانه مطالعه در ایران به طور خوشبینانه حدود هشت دقیقه است.

وی در ادامه مطالعه را برای انسان عنصری ارزشمند دانست و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب درباره مطالعه در کشور می‌فرمایند بنده هر وقت متوجه می‌شوم که آمار مطالعه در کشور ما کم است بسیار ناراحت و نگران می‌شوم مطالعه در حقیقت رشد دهنده است در کشورهای اروپایی میانگین مطالعه در حدود یک ساعت در روز است و حال آنکه در کشور هوشمندی مانند ایران به دلیل سرگرم شدن افراد به فضاهای مجازی آمار مطالعه زیر هشت دقیقه است.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به جامعه از راه آسیب رساندن به خانواده ها وارد می شود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب درباره خانواده می‌فرمایند خانواده به مانند سلول‌های کندوی عسل است و جامعه به مانند کندوی عسل است اگر این سلول‌ها سالم باشد جامعه سالم است و اگر به این سلول‌ها آسیب برسد جامعه آسیب می‌بیند.

وی در پایان گفت: مطالعه به زندگی انسان معنا و عمق می بخشد، مطالعه کتاب بی بدیل است، افراد انسانی باید سعی کنند که همواره کتاب در زندگی آنها جایگاه ویژه و ارزشمندی پیدا کنند و تلاش کنند که هر روز با کتاب انس بگیرند و مطالعه آن را جزو ملزومات زندگی خود بگردانند./873/202/ب2

ارسال نظرات