۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۱۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی در 7 بهمن ماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتاب استانی از حضور 469 ناشر و ارائه بیش از 66 هزار اثر در آن خبر داد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در نشست خبری پیرامون یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان که امروز در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه پس از وقفه پنج ساله ابراز داشت: از میان 160 اثر ارسالی، 50 فیلم انتخاب که در بازده زمانی 5 تا 7 بهمن ماه در سینمای هلال اهواز پخش خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که فیلم های مذکور در حوزه های مختلف هستند، افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره ای رونق گرفتن بحث فیلم سازی است؛ چرا که بسیاری از فیلم های مطرح کشوری در خوزستان تهیه شدند چنان که برخی کارگردان های مطرح کشوری، خوزستانی هستند.

این مقام مسؤول برگزاری جشنواره فیلم فجر از 16 تا 27 بهمن ماه در سینماهای هلال و ساحل را دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: همزمان با جشنواره فیلم فجر در تهران، 20 فیلم این جشنواره در اهواز اکران خواهد شد.

جوروند در ادامه بیست و دومین جشنواره تئاتر فجر لاله های سرخ اندیمشک و همچنین پانزدهمین جشنواره موسیقی استان در اهواز در بازده زمانی 18 تا 21 بهمن ماه را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره ملی عکس فجر ماهشهر از دیگر فعالیت ها است که در این باره آثار ارسالی درباره خود شهرستان و تا 10 اسفندماه باید تحویل داده شوند و برای آشنایی بیشتر عکاسان با این شهرستان یک اردوی سه روزه صورت خواهد گرفت.

وی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان دزفول و همچنین یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی را از دیگر فعالیت ها دانست و ابراز داشت: نمایشگاه کتاب از 7 تا 12 بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی و با حضور 469 ناشر برگزار خواهد شد که در این میان 26 ناشر عربی آثار و تولیدهای خود را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که 66 هزار و 290 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استانی نمایش داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: 8 هزار و هفتصد کتاب خارجی با تخفیف 30 درصد عرضه خواهند شد و ساعت بازدید نمایشگاه در روزهای مذکور 9 تا 12 ظهر و 16 تا 21 خواهد بود.

این مقام مسؤول برگزاری به برنامه های فرهنگی و هنری در ورودی نمایشگاه از سوی شهرستان های اهواز، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز و شوشتر اشاره و ادامه داد: سخنرانی اساتید در حوزه های مختلف علمی، قرآنی و چاپ و نشر از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه خواهد بود که در کنار آنها سخنرانی استاد میرجلال الدین کزازی درباره شاهنامه فردوسی در 8 بهمن ماه را خواهیم داشت.

جوروند ابراز داشت: بانک شهر در نمایشگاه مزبور باجه های متعددی را برای سرویس دهیی به مراجعه کنندگان برپا خواهد کرد و بُن یارانه ای کتاب در یازدهمین نمایشگاه استانی 650 میلیون تومان خواهد بود که به مردم ارائه می شود.

وی ادامه داد: بانک شهر، استانداری، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در برپایی نمایشگاه استانی کتاب شرکت خواهند کرد که در برگزاری نمایشگاه کتاب بر عدم کمبود آثار و تألیفات، حضور آخرین تولیدات در حوزه نشر کتاب و ارائه کتب همتراز با فرهنگ خوزستان تأکید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به این که مراسم افتتاحیه در7 بهمن ماه و رأس ساعت 10 با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد برگزار خواهد شد، گفت: اسفندماه تجلیلی از سینماگران و عکاسان خوزستانی برگزار خواهد شد./202/9456/ب1

ارسال نظرات