۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۱۰۵
آیت الله نوری همدانی:

حوزه برای مقابله با منکرات به میدان بیاید

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: موضوع انقلاب و انقلابی ماندن حوزه ها بسیار مهم است و حوزه باید در برابر منکرات به میدان بیاید و حوزه اگر زنده باشد، کسی نمی تواند در برابر انقلاب بماند چرا که خاستگاه انقلاب، حوزه بوده است.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری اجلاس حوزه انقلابی  با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد مختلف انقلاب، تأکید کرد: موضوع انقلابی ماندن حوزه، موضوع مهمی است که برای تبیین آن باید ابعاد محتلف انقلاب اسلامی بررسی شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی، ادامه حرکت انبیا و ائمه و یک انقلاب دینی و مذهبی است که با هیچ انقلاب دیگری در جهان قابل مقایسه نیست، چرا که جزئی از دین است و همین موضوع نیز باعث ایجاد تحولی عظیم در جامعه شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که برکات، ثمرات و ارکان انقلاب را شناخته و آن ها را تبیین کنیم و از طرف دیگر، آسیب های تهدید کننده انقلاب را هم مورد بررسی قرار داده و بیان کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: همایش و اجلاس حوزه انقلابی باید پرشکوه برگزار شده و نشان دهنده عزت و عظمت حوزه باشد و سعی کنیم که همه بزرگان، فضلا و روحانیون در این برنامه ها شرکت کنند و از افرادی که در انقلاب سابقه دارند دعوت شود تا در این همایش سخنرانی کنند.

وی افزود: انقلاب ما توانست معروف های کلانی را که در جامعه طرد شده بود را زنده کند که بزرگترین آن بحث حکومت اسلامی بود و شکل گیری نظام اسلامی حاصل این موضوع است، هم چنین این انقلاب مقابله منکرات کلانی مانند مقابله با استکبار و مقابله با صهیونیزم را نیز رقم زد که باید این موضوعات در جامعه تبیین شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات موجود در جامعه، عنوان کرد: فقر و گرانی در جامعه کمرشکن است و صدای حوزه باید برای بیان این مشکلات بلند شود، هم چنین مشکلات زیادی در بخش بانکی وجود دارد و ما بارها گفته ایم که دریافت دیرکرد حرام است اما کسی گوش نمی کند و لازم است حوزه در برابر منکرات به میدان بیاید و حوزه اگر زنده باشد، کسی نمی تواند در برابر انقلاب بماند چرا که خاستگاه انقلاب، حوزه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب بر سه پایه اسلام، مردم و ولایت فقیه بنا نهاده شده است و بقیه مسائل، زیر مجموعه این ارکان هستند و باید در بحث تبیین این موضوعات، حوزه ورود کند و امروز دشمن توان خود را بر این گذاشته که با اسلام مقابله کند و روحانیت را که منبع قدرت اسلام و انقلاب است، در مرکز تهاجمات قرار داده است./872/پ202/ج1

ارسال نظرات