۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۱۰۱
معاون رییس جمهور در امور زنان:

تحقق عدالت جنسیتی زنان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی حفظ می کند

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان این که تحقق عدالت جنسیتی زنان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی حفظ می کند، گفت: امیدواریم که در برنامه ششم توسعه به تحقق کامل عدالت جنسیتی دست پیدا کنیم.
شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان امروز در کنگره ملی مدیریت امور جوانان که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: زنان در کشور ما مشکلات فراوانی دارند که یکی از آنها عدالت جنسیتی است.

وی افزود: زنان به فرصت‌های شغلی دسترسی کمتری دارند و طی 20 سال اخیر نرخ بیکاری آنان بیشتر از مردان بوده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان اینکه بیکاری زنان آسیب‌های اجتماعی در پی دارد، عنوان کرد: بیکاری و وابستگی اقتصادی به پدر و همسر و برآورده نشدن مطالبات دختران جوان احتمال گرایش آنها به انحرافات اخلاقی را در پی دارد.

ملاوردی با بیان اینکه امروز به علت عدم توسعه متوازن زنان فراوانی از مهاجران حاشیه‌نشین شهرها هستند، اظهار داشت: کارآفرینی و تحقق عدالت جنسیتی از جمله سیاست‌هایی است که می‌تواند زنان ما را در مقابل آسیب‌های اجتماعی حفظ کند.

وی بیان داشت: امروز دنیا در تلاش است که در زمینه رفع فقر و گرسنگی، تضمین زندگی سالم و آموزش، توانمندسازی زنان به توسعه پایدار دست یابد، برای دستیابی به این مساله باید از مشارکت زنان نیز استفاده کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان ابراز کرد: رشد اقتصادی بر عدالت جنسیتی اثر دارد، کارشناسان بانک جهانی بر ارتباط فقر و عدالت جنسیتی اعتقاد دارند.

ملاوردی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در برنامه ششم توسعه به تحقق کامل عدالت جنسیتی دست پیدا کنیم./807/پ202/ج1

 

ارسال نظرات