۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۰۴۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

عدم شناخت مردم از امام عصر موجب اقدامات بیگانگان در خرافه آفرینی است

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با ابراز تأسف از عدم شناخت دقیق مردم از امام زمان(عج) و توطئه های دشمنان از همین کانال، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، ناآگاهی مردم نسبت به امام زمان(ع) است که سبب می‌شود تا بیگانگان نسبت به خلق خرافه در جامعه اقدام کنند.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در جمع مردم این شهر، با تأکید بر این که شناخت امام عصر (عج) برای همه، یک ضرورت مهم و اساسی محسوب می‌شود، گفت: این مهم به قدری از اهمیت ویژه برخوردار است که در ۱۵ روایت نیز بر اهمیت آن تأکید و نقل شده است.

این مقام مسؤول در ادامه با استفاده از روایات معصومین(ع) انتظار فرج را در زمره عبادات شمرد و اظهار داشت: انتظار فرج نیز جزوی از عبادات به شمار رفته و بر هر مسلمانی واجب است که ادب را نسبت به امامان خود رعایت کند.

وی در ادامه با ابراز تأسف از عدم شناخت دقیق مردم از امام زمان(عج) و توطئه های دشمنان از همین کانال، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، ناآگاهی مردم نسبت به امام زمان(ع) است.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به آسیب های این عدم شناخت، تأکید کرد: همین ناآگاهی مردم از امام عصر(عج) سبب می‌شود تا بیگانگان با شیطنت‌های خود و با استفاده از دیدگاه‌های سطحی مردم عوام، نسبت به خلق خرافه در جامعه اقدام کنند که این بزرگترین تهدید برای مسلمانان محسوب می شود.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با تحلیل علل این آسیب ها، اظهار داشت: مسائلی از قبیل آشفتگی اجتماعی و علاقه‌مندی مردم عوام به مسائل سطحی نشأت گرفته از همین عوامل انحرافی است که همه ما باید آگاهی خود را نسبت به این مقولات بالا ببریم.

وی در پایان با اشاره به ضرورت انکارناپذیر وجود اهل بیت(ع) و امام عصر(ع)، تأکید کرد: بی‌تردید، قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نمی‌شوند، چرا که قرآن کریم یک مفسر واقعی می‌خواهد که بتواند به خوبی آن را شرح دهد، از همین رو نیاز به وجود اهل‌بیت(ع) یک ضرورت انکارناپذیر است./949/202/ب2

ارسال نظرات