۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۰۳۸
در درس خارج مطرح شد؛

ابراز همدردی آیت الله مکارم با حادثه دیدگان پلاسکو/ اتفاقات مشابه کشور را تهدید می کند؛ مسؤولان به فکر چاره باشند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو ابراز همدردی کرد و از مسؤولان خواست ضمن این که به فکر جبران خسارات وارده باشند، در صدد چاره اندیشی برای اصلاح بافت های فرسوده و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برآیند.
درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با ابراز تاسف از وقوع حادثه هولناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرد.

وی حادثه رخ داده را حادثه ای دردناک توصیف و تصریح کرد: در این رخداد شماری از آتش نشانان عزیز و جان بر کف جان خود را از دست داده اند؛ عده ای نیز مصدوم شده اند و سرمایه های زیادی از بین رفته است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: به همه عزیزانی که در این راه صدمه دیده اند از جمله مجروحان و بازماندگان شهدا تسلیت می گوییم و دعا می کنیم خدای متعال مشکلات این عزیزان را حل کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نکاتی را نیز خطاب به مسؤولان بیان و تاکید کرد: مسؤولان علاوه بر این که ابراز همدردی می کنند باید به فکر جبران خسارات حادثه دیدگان باشند.

وی خواستار اتخاذ تدابیری مناسب از سوی مسؤولان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در ساختمان های مشابه شد و گفت: بی احتیاطی به هیچ وجه درست نیست. در این حادثه شنیده شد که کپسول های آتش نشانی مستقر در ساختمان خالی بوده است.

این مرجع تقلید بر لزوم اصلاح و بازسازی بافت های فرسوده تاکید و تصریح کرد: بافت های فرسوده بایستی بازسازی و مکان هایی که قابل استفاده نیست تخریب شود، این حادثه در نوع خود کم سابقه و یا بی سابقه بود.

حضرت آیت الله مکارم در پایان به همراه حاضران برای جان باختگان این حادثه، دعا و برای شفای عاجل مصدومان این حادثه سوره حمد قرائت کردند.  /924/پ202/ج

ارسال نظرات