۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۷۵۰۰۳
عالم اهل تسنن لبنان:

انتقال سفارت آمریکا به قدس یک اقدام جنون آمیز است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، اجرا شدن طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی واکنش نشان داد و گفت: این تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک اقدام دشمنانه خطرناک به شمار می آید و بدین معناست که آمریکا به تبدیل قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی اذعان دارد.

وی تحقق این مساله را شکست تلاش های موسوم به صلح عنوان کرد و افزود: این اقدام جنون آمیز تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی است و فرهنگ مقاومت را در سراسر منطقه گسترش می دهد چرا که فرهنگ مقاومت بر عدم تحقق صلح با رژیم اشغالگر و حتمی بودن نابودی این رژیم تأکید دارد.

این عالم اهل تسنن با اشاره به اینکه طرح موسوم به صلح درصدد انتخاب قدس به عنوان پایتخت فلسطین است، تصریح کرد: مقاومت اسلامی با اجرای طرح دونالد ترامپ از حمایت واقعی برخوردار خواهد شد و نظریه سیاسی مقاومت سبب پیوستن جمعی کثیری از مردم به این محور می شود.

شیخ ماهر حمود همچنین از حکم دادگاه مصر مبنی بر لغو پیوستن دو جزیره صنافر و تیران به عربستان استقبال کرد و گفت: این حکم همانند آب سرد بر دل ما بود. گرچه این دو جزیره مسکونی نیستند اما به اعتقاد و مبانی ارتباط داشتند.

گفتنی است شامگاه بیست و یکم فروردین، دولت مصر رسما از امضای توافقنامه مرزی آبی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی خبر داد.

به موجب این توافقنامه دو جزیره صنافیر و تیران باید به داخل آب های منطقه ای عربستان سعودی بازگردانده می شدند اما دادگاه مصر چند روز پیش با این مساله مخالفت کرد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات