۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۰۰۰
دبیر جنبش عدالت خواهی دانشجویان:

بهترین راه جلب اعتماد عمومی ایجاد سامانه اعلام حقوق ها است

دبیر جنبش عدالت خواهی دانشجویان با بیان این که با وضع موجود مردم حق دارند حساس و بدبین شوند، گفت: بهترین راه برای جلب اعتماد عمومی مردم ایجاد سامانه ای برای اعلام حقوق ها و دستمزدها است که در ماده 35 ماده ششم توسعه آمده است.
امین سردارآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امین سردار آبادی دبیر جنبش عدالت خواهی دانشجویان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: آتش نشانانی که در سختی معیشت ایثار و فداکاری از خود نشان دادند ذخایر انقلاب هستند نه نجومی بگیران که سهم خود را از انقلاب مطالبه می کنند.

وی افزود: شفافیت حق مردم است و حقوق و وظایف مردم فقط به انتخابات و راهپیمایی ها ختم نمی شود، مردم حق دارند بدانند که حاکمان چگونه حکومت می کنند و چه کسی برای چه کاری از بیت المال مسلمین برداشت خواهد کرد.

سردارآبادی با بیان این که مردم نامحرم نیستند و در نگاه دینی به مردم امر به معروف و نهی از منکر حاکمان سفارش شده است، اظهار داشت: حاکمان موظف هستند که مسائل را با مردم در جریان بگذارند، سرنخ پدیده های فسادی همچون حقوق های نجومی، املاک نجومی، اختلاس های بانکی و سایر فسادها را بررسی می کنیم به مسأله ای به نام شفافیت در نظام مالی و اقتصادی ایران می رسیم.

وی ادامه داد: اگر حساسیت رسانه ها و افکار عمومی در یک سال گذشته نبود اما مسؤولان دولتی و حکومی در همین حد ناچیز به مردم پاسخگو بودند؟ در سخنرانی گذشته به سران قوا علام کردیم که لیست اموال و دارایی های خود را شفاف کنند، در روز دانشجو به آقای روحانی هم متذکر شدیم اما اتفاقی نیفتاد، با گذشت سه سال از دولت یازدهم هنوز دو وزیر حاضر به ارائه لیست اموال خود به قوه قضائیه نشده اند و قوه قضائیه با این افراد با مماشات رفتار می کند.

دبیر جنبش عدالت خواهی دانشجویان با بیان این که با وضع موجود مردم حق دارند حساس و بدبین شوند، ابراز داشت: بهترین راه برای جلب اعتماد عمومی مردم ایجاد سامانه ای برای اعلام حقوق ها و دستمزدها است که در ماده 35 ماده ششم توسعه آمده است.

سردار آبادی خاطرنشان کرد: افرادی هستند که در پشت پرده از عدم شفافیت در نظام مالی، بانکی و اقتصادی بهره می برند و تمام تلاش خود را انجام دادند تا این ماده در صحن علنی مجلس حذف شود اما حضور به موقع دانشجویان و افکار عمومی مانع شد، حال این افراد از شیطنت های خود دست برنداشتند، از شورای نگهبان می خواهیم این ماده را کامل تصویب کند تا ضربه مهلکی که بر مقبولیت نظام وارد شده جبران شود.

وی اضافه کرد: حضرت امام فرمودند صداوسیما یک دانشگاه عمومی است و باید تمام قشر ملت را مبارز و متفکر بار بیاورد و به مردم استقلال دهد، صداوسیما در شاخص های امام و رهبری متأسفانه نمره قبولی کسب نکرده است، در زمان جاری که شرایط خاصی بر انقلاب حاکم و جامعه تجربه برجام را سپری کرده است رسانه ملی باید تجربه حاصل از یک دور مذاکره و تعامل با غرب در قالب برجام که هیچ ثمری جز بدعهدی آمریکا نداشت را برای مردم بیان کند.

دبیر جنبش عدالت خواهی دانشجویان گفت: چرا منتقدان جایی در صداوسیما ندارند، پخش مذاکرات کمیسیون برجام و موضع گیری ها مقامات داخلی و غربی کمترین کاری بود که صداوسیما می توانست انجام دهد که انجام نشده است تا عده ای سخن از برجام های بعدی نگویند و عده ای در آنتن رسانه ملی اعلام نکنند که هدف از پذیرش برجام نه لغو تحریم ها بلکه رهایی از جنگ بود.

وی افزود: صداوسیما در حوزه مشکلات داخلی عملا باب هرگونه نقد به عملکرد مسؤولان را بسته است، صداو سیما چند برنامه انتقادی درباره قراردادهای جدید نفتی، کرسنت، فیش ها و املاک نجومی، اطاله دادرسی در دادگاه، مشکلاتساختری قوه قضائیه، طرح نظام سلامت، شفافیت اقتصادی و مشکلات نظام سلامت و تجمیع بیمه ها ساخته است.

سردار آبادی با بیان این که صداوسیما باید کارنامه خود را ارائه دهد، اظهار داشت: آیا معدود برنامه های انقلابی رسانه ملی تقویت شده اند؟ برنامه ثریا با شعار دیدبانی برای پیشرفت ایران که مورد تقویت رهبری واقع شد تعطیل شده است، صداوسیما به ذکر جمله اقتصاد مقاومتی خیلی خوب است اکتفا می کند مگر می شود با پول تبلیغات خارجی و بانک علیه بانک ها و برای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه درست کرد.

وی عنوان کرد: چرا رسانه ملی سانسور خبری می کند تا بیگانگان نقش دایه مهربان تر از مادر را برای ما بازی کنند، مردم بیشتر از آن که مشکلات، فشار و وجود فساد و بدعهدی های داخلی و خارجی ناامید شوند از محافظه کاری رسانه ملی ناامید و خسته می شوند، بهترین کمک به حاکمین نشان دادن ضعف های آن و معرفی مقصران واقعی است.

دبیر جنبش عدالت خواهی دانشجویان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صداوسیما که انتقاد بسیاری از جامعه نخبگانی کشور را برانگیخت نحوه پرداختن به شخصیت مردم هاشمی رفسنجانی در ایام وفات ایشان و شبیه تحریف حوادث بود، رسانه ملی دور از حقیقت زندگی آن مرحوم را جلوه داد؛ مردم ما همانگونه که مجاهدت های مرحوم هاشمی رفسنجانی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب هرگز از یاد نخواهند برد و به پاس آن طلب رحمت و مغرفت می کنند اما این کارنامه سبب نخواهد شد با اذعان دلسوزان و کارشناسان تأثیر اندیشه های مرحوم هاشمی در قرارداد 598، توسعه نظام سرمایه داری، شکل گیری اشرافیت حاکمیتی، شکاف طبقاتی و حمایت از فتنه گران در سال 88 فراموش شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات