۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۷۴۹۴۱
امام جمعه اردبیل:

سود تسلیحاتی آمریکا در گرو تداوم جنگ عربستان با یمن است

امام جمعه اردبیل، علت اصلی حمایت آمریکا و انگلیس از دولت آل سعود را فروش اسلحه از سوی این دولت ها به آل سعود دانست و گفت: مسؤولان انگلستان جنگ یمن را سودآوارترین جنگ تاریخ معاصر می دانند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه، از ارتقای بودجه 27 میلیاردی راه آهن در سال گذشته به 91 میلیارد در سال آینده تشکر کرده و در عین حال از اینکه اعتبار راه آهن استان همسایه در هر دو سال 400 میلیارد تومان بوده و از اینکه راه آهن استان در زمره راه آهن های اولویت دار کشور نیست گلایه و خاطرنشان کرد: بندر خشک اصلاندوز که وعده آن داده شده اگر تا انتخابات عملی نشود، موجب سوء ظن می شود.

وی به مناسبت 20 ژانویه که دولت شوروی سابق در آستانه فروپاشی در آن روز در باکو حمام خون به راه انداخته و صدها نفر را به شهادت رساند، به ملت آذربایجان تسلیت گفت.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سندی که بیان می کند آمریکا در کشتار 20 ژانویه سال 1990 میلادی دست داشته است، گفت: این سند با امضای گروهی از سناتورهای آمریکایی و از جمله جان کری به میخائیل گورباچوف در روز 18 ژانویه سال 1990 ارسال شده و او را به سرکوب و قتل آذری ها تشویق کرده است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این عداوت آمریکا با آذری ها هنوز هم ادامه دارد، براساس تصمیم سنای آمریکا در سال 2017 میلادی به ارمنستان 25 میلیون دلار که 3 میلیون دلار بیشتر از کمک سال گذشته است اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: بعد از کشتار باکو در 20 ژانویه، ارتش سرخ در 24 ژانویه همان سال ارتش سرخ شوروی به لنکران لشکرکشی کرد و همان زمان جمع زیادی از اهالی لنکران به طرف مرزهای ایران حرکت کردند و ایران اسلامی با باز کردن مرزها از آنها استقبال نمود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اعدام سه جوان در بحرین را به جرم قتل سه سرباز اماراتی محکوم کرد و گفت: دولت امارات رژیم بحرین را تهدید کرده بود که اگر قاتلان پیدا و اعدام نشوند نیروهای خود را از بحرین خارج خواهد ساخت و بحرین از ترس خروج نیروهای اماراتی این سه بیگناه را اعدام کرد.

آيت الله عاملی همدستی آمریکا و انگلیس را در جنایات بحرین و یمن محکوم کرد و اظهار داشت: این سه جوان بعد از سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین اعدام شدند.

وی افزود: اگر یک مخالف سیاسی در ایران اعدام شود آمریکایی ها و اروپایی ها با تمام توان خود به محکومیت ایران اقدام می کنند اما اینجا چراغ سبز به ادامه جنایات نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه به طور مبسوط به جنایات عربستان در یمن در طول بیست و دو ماه بمباران شدید وارد شد و یک علت اصلی حمایت آمریکا و انگلیس از دولت آل سعود را فروش اسلحه از سوی این دولت ها به آل سعود دانست و از زبان یکی از مسؤولان انگلستان نقل کرد که جنگ یمن سود آوارترین جنگ تاریخ معاصر است./201/937/ب1

ارسال نظرات