۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۷۴۹۰۱
آیت الله سبحانی:

سرمایه انسان علم است/ دانشجو و طلبه غیر از خواندن درس نباید کار دیگری داشته باشد

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که سرمایه انسان به ویژه جوانان علم است، گفت: جوان، دانش آموز، دانشجو و طلبه غیر از خواندن درس نباید کار دیگری داشته باشد، نباید کاری کرد که ضربه به تحصیل وارد شود.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی امشب در دیدار جمعی از طلاب جوان حوزه علمیه، با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن تحصیل به آن ها توصیه هایی داشت.

وی افزود: امام حسن(ع) به فرزندان خود و برادران خود فرمودند که شما در حال حاضر فرزندان کوچکی هستید اما به زودی به بزرگان مملکت تبدیل می شوید، این کار حضرت تربیتی بوده و به فرزندان و جوانان عظمت می دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت رعایت نکات تربیتی در برخورد با فرزندان اظهار داشت: گاهی افراد برای برخورد با فرزند خود از الفاظ نادرستی استفاده می کنند که باید ترک شود و به جای آن به فرزند با راهکارهای تربیتی عظمت داد.

وی ادامه داد: جوانان که در زمانی نه چندان دور بزرگان و مسؤولان کشور می شوند باید برای آینده سرمایه اتخاذ کنند، سرمایه انسان به ویژه جوانان علم است از این رو دین مبین اسلام تأکیدات بسیاری بر علم آموزی داشته است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اگر برخی از افراد حافظه ضعیفی دارند باید همت و تلاش بیشتری داشته باشند، ابراز داشت: جوان، دانش آموز، دانشجو و طلبه غیر از خواندن درس نباید کار دیگری داشته باشد، نباید کاری کرد که ضربه به تحصیل وارد شود.

وی عنوان کرد: اگر انسان خواستار رسیدن به مقامات بالا و جایگاه علمی برتر است باید تلاش و کوشش داشته باشد و از تنبلی و کسلی پرهیز کند، باید رنج درس و مطالعه و کسب علم را کشیده شود تا انسان بتواند به جایی برسد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در آیات و روایات بر مسأله تحصیل و تهذیب تأکید فراوان شده است که باید سرلوحه هر طالب علمی باشد، تحصیل و تهذیب همانند دو بال برای انسان هستند که آن را به مقامات بالا می کشاند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات