۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۷۴۸۹۴
استاد حوزه علمیه:

معتقدان به ارتباط با آمریکا ضعف خداشناسی دارند

حجت الاسلام کلاته با بیان اینکه شهید سید مجتبی نواب صفوی در سن 16 سالگی نخستین تظاهرات را نسبت به حجاب برگزار می کند، گفت: دلیل این قدرت، نترسیدن و جسارت خدا شناسی است؛ وقتی امروز می گویند کشورهای دیگری مثل آمریکای جنایت کار باید ما را نجات دهند به این دلیل است که خدا را نشناخته اند.
حجت الاسلام رمضانعلي کلاته دبير تشکل فراگير تبليغ گروهي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین مراسم یادبود شهادت حجت الاسلام سیدمجتبی نواب صفوی شامگاه پنجشنبه در حسینیه امام حسن عسکری خیابان امام موسی صدر(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی کلاته استاد حوزه و دبير تشکل فراگير تبليغ گروهي طلاب در این مراسم با بیان اینکه نخستین جنگ پیامبر جنگ بدر بود، اظهار داشت: پیامبر در این جنگ با لشکر 300 نفره در برابر هزار نفر ایستادگی کردند ولی نکته ممهم این است که متأسفانه عده ای تازه مسلمان به خاطر ترس از قریش، مقابل حضرت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن در مورد این افراد آیه ای دارد که وقتی کشته شدند ملائکه آنها را ملامت کردند و گفتند اگر از دشمنان می ترسیدید چرا از زمین خود به جای دیگری نرفتید تا دین خود را حفظ کنید، مگر ترس از جان مجوز رها کردن اسلامی می شود؟.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدای گرانقدر ما در عین وطن دوستی بودند ولی به خاطر دین خود جان را فدا کردند، عنوان داشت: یکی از کسانی که از اول تاریخ تا به امروز مهاجرت کردند همین شهدای بزرگوار بودند؛ همین شهید نواب صفوی کسی بود که هم مهاجرت جسمانی داشت و از تهران به آبادان و از آنجا به بصره و از بصره به بغداد و نجف و در نهایت به ایران می آید، چراکه او دنبال حفظ دین بود و به همین دلیل آواره شد و عده ای هم ماندند و مصداق مهاجر نشدند و نامی هم از آنها در تاریخ نمانده است.

وی افزود: همسر شهید نواب صفوی می گوید من به سیدمجتبی گفتم ظاهرا شما من و بچه ها را دوست نداری، که سید گفت اتفاقا من در رده بالای عشق ورزی به خانواده خودم هستم ولی هدف اصلی و واقعی من خدا است و در این راه از همه چیز می گذرم؛ بنابراین کسانی که نمی توانند عشق واقعی را بخواهند به زودی دچار مشکلات می شود.

حجت الاسلام کلاته با بیان اینکه شهید سید مجتبی نواب صفوی در سال 1319 در سن 16 سالگی نخستین تظاهرات را نسبت به حجاب برگزار می کند، عنوان داشت: دلیل این قدرت، نترسیدن و جسارت خدا شناسی است؛ وقتی امروزه می گویند کشورهای دیگری مثل آمریکای جنایت کار باید ما را نجات دهند به این دلیل است که خدا را نشناخته اند که تمام امیدواری خود را در دوستی با دشمنان می دانند.

وی تأکید کرد: اگر حساب خودمان را با خدا درست کنیم می شویم مثل شهید نواب و فدائیان اسلام که خود سیدمجتبی تعریف می کند: شبی در خواب امام حسین(ع) را دیدم که بازو بندی به دست راست من می بنند و روی آن این گونه نوشته است «فدائیان اسلام» و من از همان روز این جمعیت را تأسیس کردم و بعد از آن هم وقتی سازمان بین الملل وقت، اسرائیل را به رسمیت می شناسد در اوج کمبود امکانات تلاش می کند و در همان زمان 5 هزار نفر اعلام آمادگی کردند تا برای دفاع از فلسطین حاضر شوند.

دبير تشکل فراگير تبليغ گروهي طلاب با تأکید بر اینکه شهید نواب صفوی آبروی خود را برای دین گذاشت، یادآور شد: همانند جدش سیدالشهدا که وقتی به سمت کوفه حرکت کرد به او گفتند تو برای دنیا و حکومت به کوفه می روی، به این شهید هم می گفتند تو سودای حکومت در سر داری ولی او با این سخنان کناره گیری نمی کرد و به همین دلیل دشمن در برابر او کم آورده بود.

وی ادامه داد: در سال دوم ابتدایی در مدرسه خود، ایشان بهترین شاگرد بود و روزی رضاخان به مدرسه می آید و رییس مدرسه از او می خواهد که دسته گل را به شاه تقدیم کند ولی او در عین ناباوری دسته گل را به صورت رضاخان پرتاب می کند به گونه ای کلاه او روی زمین افتاد؛ بنابراین روحیه نترسیدن از غیرخدا از همان ابتدا در وجود هرشخصی نهادینه شود در آینده کارهای بزرگی می تواند بکند.

حجت الاسلام کلاته با بیان اینکه وقتی خداترس باشیم دیگر از اسرائیل و آمریکا هیچ ترسی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وقتی ما خدا را داریم نباید جلوی دشمنان دست دراز کنیم، همچنانکه همین شهید بزرگوار می گوید اگر لازم باشد بالای پشت بام گندم می کاریم ولی نباید دست جلوی بیگانگان دراز کنیم ولی مشخص نیست چرا امروز برخی می گویند فقط در رابطه با آمریکا است که مشکلات ما حل می شود، بنابراین معرفت شهید نواب لازمه جامعه سیاسی امروز است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات