۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۸۸۷
با حضور علما و مردم شهید پرور قم؛

ششمین یادواره شهید نواب صفوی برگزار شد

ششمین یادواره شهید نواب صفوی به مناسبت شصت و یکمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار با حضور علما و مردم شهید پرور قم برگزار شد.
نواب صفوی نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین مراسم یادبود شهادت حجت الاسلام سیدمجتبی نواب صفوی شامگاه پنجشنبه در حسینیه امام حسن عسکری خیابان امام موسی صدر(ره) قم برگزار شد.

این مراسم به مناسبت شصت و یکمین سالروز تیرباران شهید نواب صفوی و همرزمان شهیدش در سال 1334 به دست نیروهای ستم شاهی برگزار شد و در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میرعظیمی از اساتید حوزه علمیه قم و حجت الاسلام مهدی کلاته و همچنین افرادی از سپاه علی بن ابی طالب(ع) نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است، نیره السادات احتشام رضوی همسر شهید سیدمجتبی نواب صفوی در ارتباط تلفنی با این مراسم به بیان ویژگی های منحصر به فرد شهید نواب صفوی پرداخت و عنوان کرد: تمام وجود سیدمجتبی را اخلاص و خداخواهی گرفته بود و از هیچ شخص و هیچ چیزی غیر از خدا نمی ترسید.

سخنران این مراسم حجت الاسلام مهدی کلاته از اساتید حوزه علمیه قم و معاون مؤسسه آموزشی و پژوهشی امیربیان بود که وی با اشاره شخصیت انقلابی شهید نواب صفوی اظهار داشت: این شهید بزرگوار معتقد بود هیچگاه و تحت هیچ شرایط نباید وابسته به بیگانگان باشیم که این مسأله برای همه بویژه مسؤولان کشور درس است.

همچنین حجت الاسلام میرعظیمی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، یادآور شد: با توجه به شخصیت بزرگ شهید نواب صفوی بهتر است اینگونه مراسمات در این سطح در مساجد بزرگ تری مثل مسجد اعظم برگزار شود تا افراد بیشتری با شخصیت و رفتار این گونه انسان های خدایی آشنا شوند.

حاج محمدمهدی عبدخدایی از همرزمان و همفکران شهید نواب صفوی که قرار بود در این مراسم سخنرانی کرده و به بیان خاطرات خود با این شهید بپردازد به دلیل مشکلات به وجود آمده در این مراسم حاضر نشد.

حاضران در ادامه این مراسم با سردادن شعارهایی از جمله «ما پیروان نواب از فتنه گر بیزاریم»، «نواب انقلابی راهت ادامه دارد» و «فتنه گران دشمن در بین ملت ما جایی دگر ندارند» از فتنه گران و همچنین گیرندگان حقوق های نجومی اعلام برائت کرده و تأکید کردند افرادی که اموال مردم را به یغما می برند نیز در مسیر دشمنان و بیگانگان و بدخواهان ملت ایران هستند.

 گفتنی است، افراد حاضر در این نشست در پایان با حضور بر سر مزار شهید نواب صفوی در قبرستان دارالسلام قم، ضمن قرائت فاتحه و صلوات برای این شهید بزرگوار آرزوی علو درجات کردند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات