۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۸۷۷
رییس مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور:

جلسه انتخاباتی با حضور نوبخت برگزار خواهیم کرد

رییس مجمع مشورتی توسعه استان های کشور گفت: با آقای نوبخت جلسه ای را با هدف تعیین تکلیف ستادهای انتخاباتی در 4 ماه باقی مانده به انتخابات تشکیل خواهیم داد، برای ما به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست که عده ای از راه برسند، ستاد تشکیل دهند و تصمیم بگیرند.
عبدالغفار شجاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، عبدالغفار شجاع رییس مجمع مشورتی توسعه استان های کشور امروز در اجلاس روسای مجامع مشورتی توسعه استان های کشور در هتل هرمز بندرعباس با اشاره به تلاش اعضای این مجمع در موفقیت دولت گفت: اعضای این مجمع خالص ترین افراد به مملکت و کشور هم به دولت روحانی و هم به نظام جمهوری اسلامی و هم به ولایت فقیه هستند، چرا که از آبرو مایه گذاشتند و به لحاظ مالی نیز از جیب خود هزینه کردند.

وی افزود: این اعضا، زمانی که کسی جرأت نمی کرد از کنار ستاد رد شود شاید عکسش بیفتد و فردا برایش دردسرساز شود، زحمت بسیار کشیدند و از خود شجاعت به خرج دادند، بعد از رد صلاحیت آیت الله هاشمی وضعیتی پیدا کرده بودیم که هیچ کس وارد ستاد نمی شد.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان‌ های کشور گفت: با توجه به گرفتاری های بوجود آمده، کار دولت باید بسیار سخت باشد و شماها نیز کسانی هستید که نه با این دولت بلکه با دولت اصلاحات در سال 76 آمدید، سپس آیت الله هاشمی رفسنجانی و همین طور مسیرها را انتخاب کردید، امروز دوستان گلایه های زیادی دارند که به حق است.

وی گفت: نباید این فکر را کنید که اگر در دولت موفق شدید باید مسئولیتی بگیرید، هر چند این خواسته شما به حق بوده و طبیعی است کسی که در یک جنگی پیروز می شود حق دارد برای حفظ آرمان خود مسؤولیت داشته باشد و اجرا کند، اینطور نباشد که ما تا یک مقطعی بیائیم و کس دیگری بیاید، اعضای این مجمع سختی های زیادی را متحمل شده است، چرا نباید در صحنه باشند.

شجاع گفت: علیرغم تلاش و اقدامات خوب دولت، باز برخی در پی کوبیدن و تخریب دولت هستند، سود این تخریب نصیب چه کسی می‌شود،  بر فرض که این دولت بیفتد، کدام دولت می‌خواهید روی کار بیاورید، آزمایش ‌های شما که تا دولت‌ های قبل شد، معلوم نیست که چه خبر است.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور همچنین ادامه داد: 97 درصد مملکت با تمام امکانات و حمایت‌ ها و بالاترین درآمد به لحاظ ارزی و ریالی در اختیارتان بود، نتیجه این است که باید دولت ‌ها جمع شوند تازه بتوانند پاکسازی کنند به صفر هم نمی ‌رسند.

وی با بیان این که دولت مظلومانه کار می کند و امکانات تبلیغاتی هم برای بیان اقدامات انجام شده و این گونه مسائل در اختیار ندارد گفت: کوچکترین مسأله که رخ دهد به بزرگ ترین شکل ممکن جلوه می دهند و از آن به عنوان مشکلات کشور یاد می کنند اما در این میان زحمات فراوان دولت به حساب نمی آید.

23 میلیارد تومان حقوق های نجومی به خزانه بازگشت

رییس مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور گفت: کل مبلغ حقوق نجومی 23 میلیارد تومان بود که همه آن به خزانه بازگشت، این مشکل از آثار دولت قبل یوده که محمدرضا رحیمی از احمدی نژاد گرفته و این ادامه کار بوده، این موضوع را اینقدر بزرگ کردند که دولت زیر سئوال رفت و عذرخواهی کرد.

وی گفت: با آقای نوبخت جلسه ای را با هدف تعیین تکلیف ستادهای انتخاباتی در 4 ماه باقی مانده به انتخابات تشکیل خواهیم داد، برای ما به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست که عده ای از راه برسند، ستاد تشکیل دهند و تصمیم بگیرند، ما در این مدت نه از سر احتیاجات شخصی بلکه بر اساس احتیاجات مردمی پای کار ماندیم چرا که خالص تر از این اعضا نداشتیم و نداریم.

شجاع تصریح کرد: فکر نکنیم که امروز به دلیل اینکه احمدی نژاد رفته و یا کسان دیگری نیامدند وضعیت به صورت عادی است، اصلا معلوم نیست، طرف مقابل ما یک جبهه قوی و قابل توجه بوده که سال ها در این کشور مدیریت کرده و به سادگی کنار نمی رود، باید سعی کنیم به گونه ای عمل کنیم که آسیبی به انتخابات وارد نشود و انتخابات به طور جدی برگزار شود.

مجمع مشورتی به‌ هیچ‌ عنوان در مسائل اجرایی حق دخالت ندارند

شجاع با تأکید بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران علمی و اجرائی، تصریح کرد: مجمع مشورتی متشکل از افراد نخبه و صاحب‌نظران استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها به عنوان یک مجمع مشورتی صرفاً حق ارائه پیشنهاد و توصیه دارند و به‌ هیچ‌ عنوان در مسائل اجرایی حق دخالت ندارند.

مسؤول هیات‌رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان‌ها ادامه داد: مجامع مشورتی در کلیه استان‌ها تشکیل‌شده که تعداد اعضاء در مرکز استان‌ ها ۲۱ نفر، در شهرستان‌ها ۱۵ نفر و در بخش‌ها ۹ نفر است.

وی با بیان این که در همایش اردبیل عملکرد مجمع مشورتی در استان‌ ها و مسائل، مشکلات، نیازها و ظرفیت‌ های هر استان مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: توجه به سازوکارهای مجمع و ترمیم احتمالی در ساختار و نحوه فعالیت آن از دیگر دستور کارهای همایش مذکور بود.

شجاع بیان کرد: مجمع مسائل را از طریق مسؤولان به ویژه از طریق رییس سازمان برنامه و بودجه که رییس مجمع هستند پیگیری می‌ کند ولی یک تشکل کاملاً مردمی است و تشویق و ترغیب سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی اولویت اصلی فعالیت آن است.

پیشنهادهای مجمع مشورتی در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود

وی با تأکید بر این که مجمع هیچ اصراری بر اجرای پروژه‌ های ارائه‌شده ندارد و این مسائل را از جایگاه ارشادی و توصیه‌ ای انجام می‌دهد، ادامه داد: امیدواریم و تلاش می‌ کنیم که مجموع پیشنهادهای مجامع استانی و مجمع مشورتی توسعه کشور در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.

شجاع با اشاره به ارتباط تنگاتنگ سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی و مجمع مشورتی توسعه استان و شرکت رؤسای مجامع توسعه در شورای برنامه‌ ریزی استان‌ ها گفت: ساماندهی پسماندها و زباله‌ های کشور به عنوان یک بحث جدی که هم دارای آثار و نتایج زیست‌محیطی است و هم می‌تواند در حوزه‌های مختلف ازجمله بحث تولید انرژی موردتوجه قرار گیرد ازجمله پروژه‌هایی است که مجمع مشورتی توسعه استان‌ها از طریق مذاکرات با بخش خصوصی در حال پیگیری آن است.

وی انرژی‌ های نو را از دیگر مسائل موردتوجه مجمع مشورتی توسعه استان‌ ها عنوان کرد و گفت: امروزه در دنیا گرایش به استفاده از انرژی‌ های نو و غیر فسیلی در حال گسترش است، درحالی‌که در کشور ما همچنان بخش عمده انرژی مورد استفاده به سوخت‌ های فسیلی اختصاص دارد، در همین خصوص مجمع با مشارکت و محوریت بخش خصوصی به دنبال فعالیت در زمینه سرمایه‌ گذاری در حوزه انرژی‌ های نوین و غیر فسیلی است.

شجاع با بیان این که کمک به توسعه حمل‌ و نقل و زیرساخت‌ های کشور از دیگر محورهای موردتوجه مجمع مشورتی توسعه استان‌ هاست، گفت: در این حوزه هم بخش خصوصی آمادگی دارد برای سرمایه‌ گذاری وارد میدان شود به عنوان نمونه در بحث کریدور ریلی شمال کشور که ایران را به آسیای میانه متصل می‌ کند در برخی نقاط مثل خط ریلی ۱۲۰ کیلومتری رشت به آستارا بخش خصوصی این امکان را دارد که بتواند به تکمیل این پروژه مهم کمک کند.

مسؤول هیأت‌رییسه مجمع مشورتی توسعه استان‌ های کشور در پایان گفت: سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ های نفت با تأکید بر میادین مشترک با کشورهای همسایه، پتروشیمی و گردشگری از دیگر زمینه‌ هایی است که مجمع مشورتی در تلاش است با جلب و تشویق سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در این حوزه‌ ها به توسعه و پیشرفت مناطق و درنهایت کشور کمک کند. /851/پ202/ج

 

ارسال نظرات