۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۷۴۸۶۳

کتاب «برترین بانو؛ الگوهای رفتاری و سبک زندگی فاطمی» به چاپ سوم رسید

چاپ سوم کتاب «برترین بانو؛ الگوهای رفتاری و سبک زندگی فاطمی»، سیزدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «کوتاه و گویا» از سوی انتشارات جوانان موفق منتشر شد.
کتاب «برترین بانو؛ الگوهای رفتاری و سبک زندگی زندگی فاطمی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «برترین بانو؛ الگوهای رفتاری و سبک زندگی فاطمی»، به قلم محمد رحمتی شهرضا سیزدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «کوتاه و گویا» از سوی انتشارات جوانان موفق منتشر شد.

این کتاب مقدمه مؤلف و سه فصل با عناوین «دیدار ملکوت؛ مصاحبه خواندنی با حضرت زهرا سلام الله علیها»، «عرشی فرش نشین؛ داستان‌های خواندنی از زندگی زهرا سلام الله علیها» و «در حدیث دیگران؛ حضرت زهرا سلام الله علیه در کلام بزرگان» تشکیل شده است.

در بخشی از مقدمه مؤلف می‌خوانیم: سخن از شخصیتی همچون فاطمه زهرا سلام الله علیها که کوثر قرآن و دردانه رسالت، اسوه و زعیم همه خوبان عالم و جلوه انسان کامل و افتخار خاندان وحی است، جولانگاه عقول ناقص بشری نیست، باید خداوند از آن وجود نازنین و مقدس بگوید و انبیا و اولیای نیز مفسر و مبین آن جلوات ملکوتی باشند.

شاید بتوان گفت یک از مظاهر رحمانیت خداوند آن است که چنین جلوه جمال و جلال وجود ملکوتی و عرشی را چندی میهمان فرش نشینان نمود تا هم پاسخ «انی اعلم ما لا تعلمون» فرشتگان رنگ عین الیقین بگیرید و هم انسان‌های سرگردانی در وادی ضلالت اسوه و الگوی نیکو برای زندگی دنیوی و شهادت اخروی را بیابند.

شخصیتی جامع الاطراف که راه و رسم عبودیت و زندگی صحیح را برای همیشه به بشریت نشان داد. آن مخدره در عین حالی که مظهر تعبد و تسلیم در مقابل تکلیف و رضایت الهی است؛ مظهر مجاهدت و دفاع آن ولایت و مظلومیت آن نیز هست.

در عنوان «خوش‌رفتاری حضرت زهرا سلام الله علیها» از فصل دوم این کتاب می‌خوانیم:

زهرای اطهر با فراهم آوردن فضای لازم و گرم و مهر و محبت مطلوب در خانواده مشترک خویش، در پاداش جهاد و مبارزه و همسرش علی علیه السلام تشریک مساعی داشت زیرا آن گونه که در روایت آمده، جهاد زن، در خوب شوهرداری کردن است.

صدیقه طاهره سلام الله علیها همسر خویش را در کارهای تشویق می‌فرمود و در شجاعت و دلاوری و جانشفانی‌اش را می‌ستود و در نبردهای که امام در پیش داشت، او را تقویت می‌کرد، زخم‌هایش را مرهم می‌نهاد و درد و رنج‌های او را آرامش می‌بخشد و خستگی را از تنش بیرون می‌کرد تا آنجا که علی علیه السلام فرمود: «هرگاه به زهرا سلام الله علیها می‌نگریستم، با این نگاه غم و اندوه از وجودم رخت برمی‌بست.»

 

 

در بخشی از فصل سوم حضرت زهرا سلام الله علیها در کلام بزرگان می‌خوانیم:

خلیفه اول ابوبکر در عظمت حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: ‌«ای دختر رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم! پدرت به مؤمنان؛ مهربان و بزرگوار بود و در برابرکافران؛ سخت و خشن. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از نظر نسبت، پدر تو بود، نه پدر زن‌های دیگران و پیامبر صلی الله و آله و سلم حضرت علی علیه السلام را برای هر کار مهم و بزرگی برگزید و او یاور خوبی برای پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم بود. شما را جز افراد سعادتمند دوست ندارد و هیچ کس جز تیره بخت با شما دشمنی نکند.

شما عترت پاک رسول خدا هستید و از نیکان و برگزیدگان خدا می‌باشید؛ شما راهنمای ما به سوی سعادت هستید و پیشوایی ما به سوی بهشت می‌باشید. تو ای بهترین زنان و دختر بهتری پیامبر! در گفتار خود راستگو در عقل و معرفت، سرآمد دیگران می‌باشد؛ کسی حق تو راز اتو باز ندارد و در صداقت تو حرفی نخواهد داشت.

خلیفه دوم عمر بن خطاب می‌گوید: «رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود بدون شک علی، فاطمه، حسن و حسین در حظیره و جایگاه قدس؛ در قبه بیضا و سید رانگی باشند که سقفش عرش خداوند رحمان است.

وی به حضرت گفت: ای فاطمه! خدای را سوگند، کسی را ندیدم مانند تو نزد تو رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم محبوب باشد و خدای را سوگند بعد از پدرت رسول خدا صلی آله و علیه و اله و سلم، هیچ کسی نزد من مانند تو محبوب نیست.

چاپ سوم کتاب «برترین بانو؛ الگوهای رفتاری و سبک زندگی فاطمی؛ 313 نکته درباره حضرت زهرا سلام اله علیها» با شمارگان 5000 نسخه در 112 صفحه با قیمت 3500 تومان از سوی انتشارات جوان موفق منتشر شده است./998/ن602/ق

ارسال نظرات