۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۴۸۰۷
روحانی جانباز دفاع مقدس:

جایگاه جهانی قم در عرصه هدایتگری فراموش نشود

روحانی جانباز دوران دفاع مقدس گفت: قم، محل امید و هدایت جهان است و امروزه که اسلام و انقلاب اسلامی و تشیع در جهان شناخته شده است، باید هدایت جهانی از قم شکل بگیرد.
نمایی از مدرسه فیضیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدالله پرهیز از جانبازان روحانی دفاع مقدس، در همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه، با اشاره به نقش الهی ولایت فقیه در رهبری جامعه اسلامی، تصریح کرد: به شکل یقینی و واقعی لطف خدا شامل حال ما شده است که در نظام اسلامی قرار گرفته ایم و خداوند متعال، علم، عنایت و عزتش را در اختیار ولی فقیه و تشکیلات ولایت فقیه قرار می دهد.

وی افزود: تمام برنامه ها و بخشنامه هایی که در کشور ما اجرا می شود، از عنایات امام است و در امضای هر مسئول نظام اسلامی، امضای امام به امانت نهاده شده است.

این روحانی جانباز دوران دفاع مقدس، هم چنین تأکید کرد: قم، محل امید و هدایت جهان است و امروزه که اسلام و انقلاب اسلامی و تشیع در جهان شناخته شده است، باید هدایت جهانی از قم شکل بگیرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه، با اشاره به برنامه ریزی دشمن در جهت مقابله با اسلام ناب خاطرنشان کرد: جبهه کفر متحد شده است تا با انقلاب اسلامی که امید تمام مظلومان عالم است مقابله کند و ما باید به میدان بیاییم و برای یاری دین و رهبر غریب انقلاب، خود را فدا کنیم.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب اسلامی، جوانان ناب و پاکی پرورش یافته اند که در خط مقدم مبارزه با تکفیر در دفاع از حرمین هستند و این افراد که خود را برای شهادت آماده کرده و رنگ و بوی دنیا برایشان بی اهمیت است، بزرگترین دارایی این انقلاب هستند که باید این عاشقان شهادت به حوزه علمیه بیایند.

حجت الاسلام پرهیز، اجابت دعا را در گرو اتصال به ولایت الهی دانست و ابراز کرد: در غربال نهایی که برای همه ما رخ می دهد، اگر پیرو ولی فقیه بوده و قلبمان صاف باشد، به لقای الهی می رسیم و اگر خلوص و ایمان در وجودمان محقق شود، می توانیم به مقام شهادت دست پیدا کنیم که شرط آن، اتصال به ولایت است چرا که ولایت فقیه متصل به ولایت الهی است و هیچ راهی جز این راه وجود ندارد.

این روحانی جانباز، با اشاره به خاطره ای از شهید اسکندری، خاطرنشان کرد: در سال 82 شبی در خواب دیدم که سرهای بریده شهدای کربلا را به منزل ما آورده اند و آن جا به وجود مقدس حضرت زهرا(س) متوسل شدم و بعد که مشکلی برای بنده به وجود آمد، شهید عبدالله اسکندری به دیدنم آمد و با هماهنگی هایی که انجام داد، در بیمارستان بستری شدم و مشاهده کردم که این شهید مخلص، بیش از یک ساعت و نیم پایین تخت من مانده است و بعدها دیدم که در دفاع از حرم و پس از شهادت، سر این شهید بزرگوار دست دشمنان اسلام افتاده است.

وی در پایان، ضمن اشاره به اهمیت اخلاص و ایمان و ایستادگی در مسیر ولایت، اظهار کرد: در عملیات والفجر8، یک لحظه پای من لرزید و از قافله شهدا جا ماندم و تیری که به سرم خورد کمانه کرده و برگشت و تنها جانبازی نصیبم شد، و اگر در غربال نهایی مراقب ایمان خود نباشیم، از قافله شهدا جدا می شویم./872/پ202/س

ارسال نظرات