۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۸۰۳
آیت الله طه محمدی:

درس اخلاق باید روند مستمر داشته باشد

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری گفت: درس اخلاق مبارزه با رذیلت های نفسانی است و رذیلت ها مانند ویروس انسان را مریض می کند و باید شخص مریض به متخصص که همان پزشک است؛ مراجعه کرده تا درمان شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در همدان در مراسم درس اخلاق که بعد ظهر امروز در حوزه علمیه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث اخلاق، گفت: اخلاق از بحث های پیچیده علمی است که می طلبد متخصصان اخلاق به این امر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: حق درس اخلاق این است که باید هر روز باشد نه این که در هفته یک بار جسته و گریخته شخصی را دعوت کرده تا سخنرانی کند، بلکه باید به طور مداوم و تخصصی به مقوله مهم اخلاق پرداخت.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری تصریح کرد: درس اخلاق یعنی مبارزه با رذیلت های نفسانی است و رذیلت ها مانند ویروس انسان را مریض می کند و باید شخص مریض به متخصص که همان پزشک است؛ مراجعه کرده تا درمان شود.

وی افزود: اگر شخصی مسموم شود نزد پزشک متخصص برده می شود تا سموم را از بدن این شخص خارج کرده و بعد درمان را شروع کند، مقدمه علم اخلاق هم این است که اول باید شخص تخلیه از رذایل اخلاقی شده بعد از آن تزکیه شود.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: تنها برای زبان بیش از دویست گناه شمرده اند، وقتی زبان این همه گناه می تواند داشته باشد بقیه اعضاء هم این گونه هستند و تا زمانی که این رذایل اخلاقی از بین نرود زحمت بی حاصل است.

وی ابراز داشت: مرحوم شیخ محمود شبستری می گوید که انسان برای این آفریده شده است تا موانع را برطرف کند، اگر موانع برطرف شود و رذیلت ها که از بین برود جای خود را به فضیلت ها می دهند.

آیت الله طه محمدی در پایان افزود: هر چیزی که مانع رشد و تعالی انسان شود تعبیر به نجاست می شود که باید این نجاست ها را برطرف کرد و مرحوم شبستری چهار مورد را به عنوان مانع و نجاست قید کرده نخست از آن ها ارجاس و انجاس است و دوم معصیت و شر خناس است و سوم اخلاق مذموم و چهارم پاکی سر انسان است./979/202/ب2

ارسال نظرات