۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۷۴۷۹۱
معاون فرهنگی بنیاد شهید:

شهدای روحانی مظلوم هستند

حجت الاسلام مؤذنی گفت: درصد شهدای طلبه و روحانی نسبت به جمعیت آن ها، از دیگر قشرها بالاتر است و امیدواریم با شناسایی همه شهدای طلبه، بخشی از مظلومیت این عزیزان برطرف شود.
حجت الاسلام موذنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسن مؤذنی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، شکل گیری طرح شاهد را براساس فرمان امام خمینی(ره) دانست و گفت: اکنون در سی امین سالگرد صدور فرمان امام مبنی بر شکل گیری طرح شاهد قرار داریم و این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه اش تصویب و ستاد برنامه ریزی شاهد در دانشگاه و مدارس شکل گرفت و رصد این موضوع نیز برعهده معاونت فرهنگی بنیاد شهید است.

وی افزود: این ستاد چند سالی است که در حوزه علمیه نیز شکل گرفته است و با قدرت به کار خود ادامه می دهد و ان شا الله بتوانیم مشکلاتی که در بخش آمار شهدا، ایثارگران و جانبازان روحانی و طلبه داریم، با تلاش ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه، رفع کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، هم چنین تصریح کرد: طلبه های عزیز نسبت به جامعه، با توجه به جمعیت خود، آمار شهید بیشتری را نثار انقلاب کرده اند، اما مشکلاتی که در بحث جمع بندی آمار وجود دارد باعث شده است تا مظلومیت این عزیزان بیشتر باشد و ان شا الله امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک و هماهنگی ها و ارتباطاتی که با حوزه های سراسر کشور به وجود آمده است، این آمار جمع بندی شود.

حجت الاسلام مؤذنی با اشاره به هدف برگزاری همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: شناسایی چهره های برتر و اساتید شاهد برتر حوزه های علمیه، پاسداشت سرمایه های ارزشمند شاهد و ایثارگر حوزه، تجلیل از مجاهدت ها و جایگاه علمی اساتید شاهد و ایثارگر، بهره مندی از توانمندی علمی این اساتید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب به نسل نواندیش انقلاب، از مهم‌ترین اهدافی است که مدنظر بوده است.

وی افزود: برکسی پوشیده نیست که نخبگان علمی و حوزوی تأثیر فراوانی در جامعه دارند و مؤثرترین درسی که اساتید شاهد و ایثارگر به جامعه به ویژه جامعه حوزوی داده اند، درس مجاهدت بوده است.

این مقام مسئول، هم چنین ابراز کرد: همان طور که می دانیم، امام حسین(ع) درس های زیادی در طول زندگی پربرکت خود به ما داده اند اما درسی که بیش از همه تأثیرگذار بوده و در جامعه ماندگار شد، عاشورا و شهادت و درس ایثار و فرهنگ شهادت بود.

وی، ترویج فرهنگ شهادت را از وظایف حوزه های علمیه خوانده و تأکید کرد: امروز وظیفه همه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و مجاهد پروری باید یک اصل شود و در حالی که مرزهای جغرافیایی ما تبدیل به مرزهای فکری، فرهنگی و گفتمانی شده است، هرجا که الله اکبر و لا اله الا الله است، مرز ماست و ما نسبت به زمان های گذشته وظایف سنگین تری برعهده داریم.

حجت الاسلام مؤذنی افزود: ما هنوز در حوزه های علمیه ستاد رصد تحصیلی برای فرزندان شاهد و ایثارگران نداریم و امیدواریم این روند اجرا شود و طبق برنامه ای که وجود دارد، قرار است حمایت هایی که از دانشجویان انجام می گیرد، از طلاب شاهد و ایثارگر نیز صورت بپذیرد که لازمه آن شناسایی دقیق این عزیزان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار ما از حوزه های علمیه این است که دانش آموزان ایثارگر و شاهد که مستعد حضور در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی هستند را جذب کنند و شاهد حضور هرچه بیشتر این عزیزان در حوزه های علمیه باشیم./872/پ202/س

ارسال نظرات