۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۷۶۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

رؤسای جمهور در حیطه اختیارات خود به مردم وعده بدهند

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود که رؤسای جمهور هم در حیطه اختیارات خود به مردم وعده بدهند، مسؤولان فراموش نکنند که اگر اعتماد اجتماعی سلب شود زیان بسیار بزرگی برای کشور خواهد بود.
کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان سمنان و ائمه جمعه 19 شهر این استان در تالار همایش‌های خانه فرهنگیان شهرستان گرمسار، ضمن اشاره وحدت قابل تقدیر مردم و مسؤولان استان سمنان اظهار داشت: امروز نظام و کشور ما در شرایطی است که تلاش در راستای عزت و عظمت نظام اسلامی و حفظ و ارتقاء اقتدار کشور وظیفه یکایک ما در هر پست و مقام و جایگاه است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی دقیق و طولانی برنامه ششم توسعه در مجلس و توجه به نظرات صریح رهبر معظم انقلاب در باب ضرورت مبارزه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، افزود: براین اساس برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به بحث کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی دارد و به این منظور برای نخستین‌بار در کشور شورای عالی اجتماعی در زیر مجموعه ریاست جمهوری تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ششم و با تصویب مجلس شورای اسلامی سازمان مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار در مجموعه وزارت کشور تأسیس خواهد شد، اضافه کرد: با پیش بینی‌های انجام شده و سیاستگزاری‌های تئوری، عملی و اجرایی و استفاده از اندیشه صاحب‌نظران و بهره‌گیری از آنها در بدنه اجرایی کشور می توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

11 میلیون نفر در حاشیه شهرهای کشور زندگی می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین شهرها داریم، که خود زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: البته سهم استان سمنان در این زمینه خوشبختانه بسیار ناچیز است، این استان به لطف خداوند برکات فراوانی دارد و در قیاس با استان‌های دیگر میزان معضلات اجتماعی نیز قابل ملاحظه نیست.

کاتب با اشاره به اینکه یک فصل از احکام برنامه ششم مفصلا به آسیب های اجتماعی پرداخته است، گفت: با سخنرانی و حرف زدن از قانون مشکلی حل نمی‌شود، قوانین باید اجرایی شود تا اثرگذار باشد و منویات رهبری در راستای اجرای عدالت محقق گردد و مردم ثمرات آن را ببینند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این راستا براساس قانون از سال آینده درآمد و مستمری تمامی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید به 20 درصد حداقل حقوق قانونی کارگران برسد و 100 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته و بیمه‌ها در راستای اجرای عدالت همگی خدمات یکسانی را ارائه دهند.

نباید مردم را نسبت به نظام و جامعه بی‌اعتماد کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت افزایش امید به زندگی و نشاط بخشی به جوانان و جامعه، اظهار داشت: نباید مردم را نسبت به نظام و جامعه بی‌اعتماد کرد، متأسفانه از زمان دولت نهم و دهم دادن وعده‌های غیرقابل اجرا به مردم بیشتر شد و در دولت یازدهم به اوج خود رسید، کشور حساب و کتاب دارد و هرکس حق ندارد هر حرفی را بزند و هر وهده‌ای را بدهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود که رؤسای جمهور هم در حیطه اختیارات خود به مردم وعده بدهند، مسؤولان فراموش نکنند که اگر اعتماد اجتماعی سلب شود زیان بسیار بزرگی برای کشور خواهد بود، این تفکر غلط که هرمسؤولی می‌کوشد برای جلب اقبال مردمی مملکت و نظام را در سایه نقادی به چالش بکشاند، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

12 میلیون و 500 هزار تومان باید حداکثر دریافتی کارکنان دولت براساس قانون باشد

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حفظ انقلاب و نظام اسلامی از هر مسئله‌ای اولی‌تر است، خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی و ولایی ما فرقی ندارد چه کسی رییس جمهور شود، اصل مهم حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و رفع مشکلات مردم است.

کاتب با اشاره به عزم مجلس برای تحقق منویات رهبری در باب مقابله با حقوق‌های نجومی، خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس از این پس هیچ مسئول و مدیر و کارمند و نیروی دولتی نباید با احتساب حقوق و پاداش و کارانه و موارد مشابه بیشتر از 12 میلیون و 500 هزار تومان حقوق بگیرد و براساس قانون همه حقوق ها باید قابل مشاهده و بررسی برای همه مردم باشد؛ ما در اجرای این عدالت مصر هستیم هرچند مقاومت‌ها و مخالفت‌های بسیاری از سوی ناقضان قانون وجود دارد./977/پ202/ج1

ارسال نظرات