۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۴۷۵۵
عضو ارشد الوفاق بحرین:

آمریکا همپیمان اصلی آل خلیفه است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از آمریکا و انگلیس به عنوان همپیمان آل خلیفه و شریک جرم این دولت در کشتار و سرکوب ملت بحرین یاد کرد.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در مراسم بزرگداشت شهادت سه جوان اعدام شده این کشور به نام های سامی مشیمع، عباس السمیع و علی السنکیس گفت: ملت آزاده و وفادار بحرین با غیرت مثال زدنی در صحنه حضور یافته و این جنایت شنیع را محکوم کردند تا نشان دهند قوی تر از آن هستند که با زبان خونریزی و قتل و سرکوب از صحنه عقب نشینی کنند.

وی اعدام  این جوانان را نشان دهنده فساد امنیتی و قضایی نظام بحرین توصیف کرد و افزود: همه نشانه ها بر بی گناهی این جوانان دلالت دارد اما دستگاه امنیتی آل خلیفه که توانایی برقراری امنیت برای شهروندان را ندارد، به این اقدام روی آورده تا ناکامی خود را با شکنجه و اعدام توجیه کند. 

این روحانی بحرینی، دستگاه امنیتی آل خلیفه را به شدت ضعیف و مبتنی بر مصالح شخصی و تصفیه حساب های مذهبی خواند و تصریح کرد: این ضعف با اعدام بی گناهان پوشیده می شود در حالی که ملت بحرین هیچ اقدامی علیه نظام و همپیمانان خارجی آن مرتکب نشده است و کمترین حقوق خود را مطالبه می کنند اما جرم آنان وابستگی به مذهب اهل بیت(ع) به شمار می آید.

سکوت در قبال ظلم و ستم علیه ملت بحرین شرم آور است

حجت الاسلام دیهی اعدام شهروندان بی گناه را جنایتی وحشانیه عنوان کرد و اظهار داشت: جنایت اعدام این جوانان نشان دهنده درستی جنبش ملت برای برپایی نظام قضایی عادل است و گرنه به چه دلیل بیش از 4 هزار شهروند در زندان در حال تحمل شکنجه هستند و بیش از 150 تن از مردم که تعدادی کودک نیز در میان آنان حضور دارد به دست نیروهای امنیتی و مزدوران خارجی به شهادت رسیده اند.

وی از حکم 9 سال حبس شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی به عنوان یکی از نشانه های بی عدالتی در دستگاه قضایی بحرین یاد کرد و ادامه داد: ما بر لزوم تشکیل کمیته ای بین المللی جهت تحقیق درباره جنایت های رخ داده علیه ملت بحرین تأکید داشته و از جامعه جهانی می خواهیم مسؤولیت خود را در قبال جنایت های آل خلیفه علیه مردم بحرین به خوبی انجام دهند و بدانند که سکوت در قبال ظلم علیه ملت بحرین شرم آور است.

عضو ارشد الوفاق تأکید کرد که آمریکا از همپیمانان اصلی آل خلیفه به شمار می آید که این سالها هیچ توجهی به ملت بحرین نداشته است چرا که این ملت در چارچوب مصالح آمریکا نمی گنجد. به دولت انگلیس نیز می گوییم که هیچ ارزشی برای دموکراسی قائل نیستید و جزئی از بودجه شما برای سرکوب ملت بحرین استفاده می شود.

منطقه الدُراز در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد

حجت الاسلام دیهی با اشاره به ادامه محاصره منطقه الدُراز گفت: جهانیان به بحران انسانی در این منطقه بی توجه هستند و تنها به نظاره ممنوعیت ورود آب و مواد غذایی به الدُراز می پردازند. اگر مشیت الهی نبود در اواخر سال 2016 شاهد تکرار فاجعه میدان اللؤلوه بودیم. اگر نظام، اقدام جنون آمیز یورش به رهبر شیعیان بحرین را مرتکب شود کشور به سوی پرتگاه خطرناکی خواهد رفت.

این روحانی بحرینی اعدام زندانیان سیاسی را مغایر مصالح ملی دانست و افزود: ما بر حل سیاسی بحران کشور تأکید داریم اما متاسفانه صدای اعتدال و عقلانیت و اصلاح سیاسی هم اکنون در زندان بسر برده و دولت بر سیاست انکار واقعیت ها اصرار می ورزد. ما از حقوق خود کوتاه نخواهیم آمد و تا رسیدن ملت به قدرت به جنبش ادامه خواهیم داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بار دیگر با آیت الله شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان و خانواده های شهدا تجدید بیعت کرده و به نظام می گوییم بازداشت و قتل ما نمی تواند به شما مشروعیت بدهد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات