۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۴۷۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

نقش مبلغان دینی و روحانیان در ترویج فرهنگ وقف غیرقابل انکار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نقش مبلغان دینی و روحانیان در ترویج فرهنگ وقف غیرقابل انکار است، گفت: به یقین مبلغان دینی نقش مؤثری در ایجاد موقوفه های جدید در مناطق تبلیغی دارند و این ظرفیتی است که تا به امروز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
حجت الاسلام مرتضی عزيزی، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست مشترک با مدیریت حوزه های علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری با هدف احیای موقوفات حوزوی این استان تصریح کرد: به یقین نقش مبلغان دینی و روحانیان در ترویج فرهنگ وقف غیرقابل انکار است.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت مبلغان این استان در مسیر ترویج فرهنگ وقف نهایت استفاده را ببریم، افزود: به یقین مبلغان دینی نقش مؤثری در ایجاد موقوفه های جدید در مناطق تبلیغی دارند و این ظرفیتی است که تا به امروز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور موقوفات اقدامات متعددی را در طول سال انجام می دهد، افزود: اجرای دقیق نیتهای واقفان، پیگیری مشکلات حقوقی موقوفات و استیفای حق وقف و استفاده از پتانسیل حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از اولویتهای این اداره کل در سال جاری هستند.

وی همکاری دو سویه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه را بسیار ضروری دانست و گفت: این همکاری ها به یقین سبب ترویج فرهنگ وقف در بین عموم مردم و احیای موقوفات می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از نیازهای روز جامعه اسلامی، وقف در جهت تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه است، افزود: قطعا نتیجه این کار، اشاعه احکام الهی خواهد بود.

این مقام مسؤول در ادامه همچنین از ثبت 37 وقف در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفه 25 مسجد و حسینیه و 12 موقوفه منفعتی بوده است.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان ثبت نام کرده اند و تاکنون 30 نفر از متقاضیان دوره مربیگری قرآن بصورت رایگان به قم اعزام شده و 70 نفر دیگر تا پایان سال اعزام می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل هیأت امنای امامزادگان و اماکن مذهبی استان و صدور حکم برای 260 نفر افزود: طی سال جاری 45 مبلغ به منظور اجرای برنامه های مذهبی و آرامش بهاری، یاس نبوی، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی بکارگیری شده اند.

 این مقام مسؤول اضافه کرد: طی 9 ماه نخست سال جاری تجدید اجاره رقبات 30 درصد رشد داشته و 62 مورد تنظیم سند اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری به ثبت رسیده است.

به گزارش رسا، هم اکنون یک هزار و 664 موقوفه در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد چهار مدرسه علمیه، 310 موقوفه منفعتی، هشت دارالقرآن و آرامستان، 284 حسینیه، تکیه زینبیه و فاطمیه و یک هزار و 58 مسجد است./202/9457/ب1

ارسال نظرات