۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۷۵۱
در راستای عمل به دغدغه های رهبر معظم انقلاب؛

همایش مصون سازی فرهنگی در طارم زنجان برگزار شد

همایش مصون سازی فرهنگی در راستای عمل به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ در شهرستان طارم زنجان به همت سپاه ناحیه این شهر برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام مهدی مرادخانی، امام جمعه موقت شهرستان طارم امروز در مراسم گردهمایی مصون سازی فرهنگی که به همت سپاه شهرستان طارم زنجان برگزار شد، با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: به نظر بنده تنها ارگانی که به صورت رسمی این دغدغه های رهبری را جدی گرفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی از ماهواره به عنوان چشم شیطان یاد کرد و افزود: برنامه ریزان ماهواره آهسته آهسته ذهن و تفکر فرد را تغییر داده و سبب ایجاد تغییراتی در اعتقادات فرد می شوند که فرد آسیب دیده بعد از مدت زمانی دچار بیماری انکار همه چیز می شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به مهم ترین عوامل گرایش به ماهواره در بین اهالی جامعه، اظهار داشت: از جمله علل گرایش مردم به سوی ماهواره می توان به چشم و هم چشمی ها، عدم پوشش آنتن رسانه داخلی، بیکاری و تنهایی، دنبال کردن اخبارسیاسی روز جهان، لذت گرایی از صحنه های مستهجن، فیلم و سریال های متنوع و جذابی که با اهداف خاصی ساخته شده اند که به تدریج اخلاق و اسلام را بدون اینکه خود انسان متوجه شود از ایشان می گیرند؛ اشاره کرد.

حجت الاسلام مرادخانی در ادامه با اشاره به تجربه های موفق برخی از کشورها در تحکیم بنیان خانواده، تصریح کرد: علت پیشرفت ژاپن را می توان استحکام بنیان خانواده در این کشور دانست که این عامل رفته رفته موجب پیشرفت آن در تمام عرصه های اقتصادی و سیاسی شده است.

در ادامه این همایش، اقبال جهانبخشی، فرمانده سپاه ناحیه طارم با اشاره به تهدیدات و آسیب های فرهنگی خانواده ها، خاطرنشان کرد: باید از فضای مجازی که در دسترس تمام افراد جامعه است درست استفاده شود تا موجبات پاشیدگی زندگی ها صورت نگیرد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به عوامل روانشناختی عدم آرامش خانواده ها، افزود: عامل اصلی دیگری که می توان از آن به عنوان یکی از علل اصلی عدم آسایش خانواده ها نام برد، عدم آگاهی همسران به وظایف خانواده است.

فرمانده سپاه ناحیه طارم در پایان با اشاره به عواملی که موجب از هم پاشیدگی زندگی افراد جامعه می شود، اظهار داشت: از جمله این عوامل می توان به عدم شناخت و سست شدن باورهای دینی، عدم صداقت همسران نسبت به یکدیگر، هوسرانی و چند همسری، بی نظمی و بی مسؤولیتی و بی توجهی به امور خانه و خانواده اشاره کرد./949/202/ب2

ارسال نظرات