۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۴۷۳۸
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر ارشاد:

با شجاعت و مدیریت صحیح اشکالات وزارت ارشاد را اصلاح کنید/ خطر نفوذ فرهنگ غربی جدی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به نفوذ فرهنگ غربی در جامعه هشدار داد و از این که برخی می گویند باید به نحوی عمل کنیم تا همه از ما راضی باشند انتقاد کرد.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام ما جمهوری اسلامی است و این اسلامیت وقتی درست می‌شود که مسائل دینی بر نظام حاکم باشد. غربی‌ها نظام دینی ندارند و فرهنگ آنها در حال آمدن به سوی فرهنگ ما است. بین فرهنگ ما و آنها تضاد وجود دارد از این رو باید مراقب باشیم نفوذ فرهنگی در نظام صورت نگیرد.

وی افزود: کار وزارت ارشاد از دیگر وزارتخانه ها سنگین تر است جاهای دیگر به دنبال رفع مشکلات مادی جامعه هستند اما ارشاد باید جنبه های فرهنگی و معنوی را حفظ کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مساله کتاب، فیلم، فضای مجازی و امور قرآنی و مساجد بسیار مهم است اظهار داشت: این کارها و محورها مهم و مسئولیت آفرین به شمار می رود.

وی ادامه داد برخی می گویند ما در زمانی زندگی می کنیم که نمی توانیم خواسته های بعضی را قبول نکنیم و باید حد وسط بین اسلام و مسائل دیگر قرار دهیم تا همه راضی باشند وزارت ارشاد نباید اینگونه باشد.

حضرت آیت الله مکارم با بیان این که با ادبیات صحیح دوستانه و محبت آمیز باید کارها را پیش برد ابراز داشت: نباید از اصول کوتاه آمد و از آن ها منصرف شد.

وی عنوان کرد: فیلم اثرگذاری بسیاری دارد و اگر کم و زیاد داشته باشد می تواند اثر تخریبی بگذارد ممکن است فیلمی طلاق یا ازدواج را ترویج کند یا مروج اسرافی گری و زندگی ساده باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: فیلم معمای شاه برای نسل جدید بسیار لازم است تا انقلاب را به صورت مستند ببینند اما در عین حال ضعف های آن را باید برطرف کرد.

وی اضافه کرد: مثلا برای نشان دادن فساد دستگاه ستمشاهی نباید تا حد مسائل جنسی رفت و آن ها را بیان کرد که اشاعه فحشا می شود همچنین نباید برای نشان دادن آن زمان از موسیقی های آنچنانی و جلوه های نادرست برای زنان استفاده شود.

حضرت آیت الله مکارم با بیان این که گاهی با اصلاحات مختصر مشکلات مهم حل می شود گفت: مثلا در فیلم مربوط به معصومان می توان چهره را در قالب نورانی نشان داد تا مشکل برطرف شود.

وی نکاتی را  نیز درباره اهمیت کتاب بیان کرد و افزود: کتاب می تواند وسیله ای برای گمراهی و همچنین هدایت باشد هدایت کنندگان و گمراه کنندگان از کتاب استفاده می کنند باید مراقب بود چون گاهی یک کتاب نوشته می شود تا یک صفحه را تزریق کنند  اگر این مساله در کتب دانشگاه وجود داشته باشد اثر بسیار بدی خواهد گذاشت.

این مرجع تقلید با بیان این که فضای مجازی مشکل عظیمی شده و به منجلابی متعفن تبدیل شده است اظهار داشت: فیلتر و سالم سازی و پالایش در جای خود نیاز است اما باید به فکر جایگزین درست بود.

وی ادامه داد: اگر جایگزین باشد و پهنای باند را به آن بدهند مشکل حل خواهد شد از این رو هرچه سریع تر باید شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود. فضای مجازی می تواند در عرصه های گوناگون از جمله سیاسی فرهنگی و اجتماعی مشکل آفرین باشد و باید روی آن جدی بود.

حضرت آیت الله مکارم کار ارشاد را سخت و سنگین توصیف کرد و ابراز داشت: واقعا ارشاد در طرفی و وزارتخانه های دیگر  در طرف دیگر هستند؛ دولت باید برای ارشاد اهمیت بیشتری قائل شود چون هزینه سنگینی دارد و باید برای آن سرمایه گذاری کرد

وی عنوان کرد ارتباط وزارت ارشار با حوزه باید تقویت شود و بیشتر باشد حوزه واقعا می تواند در مسائل گوناگون و فعالیت ها کمک کند.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: شما در ارشاد میراث دار مسائل خوبی نیستید اما می توانید با کار و مدیریت صحیح آن ها را اصلاح کنید باید شجاع باشید که شرط اصلاح در هر مساله ای شجاعت است.

وی اضافه کرد باید با درایت و مدیریت کار کرد اما قاطعیت در کار حتما لازم است متاسفانه تاکنون عزم جدی برای سالم سازی فضای مجازی مشاهده نشده است. /1323/پ201/ج

ارسال نظرات