۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۷۳۲
امام جمعه موقت اصفهان:

تشخیص غنی از فقیر در دنیا ممکن نیست

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: تشخیص انسان فقیر و غنی در دنیا ممکن نیست، چه بسیار ثروتمندان جهنمی که در آخرت برای گرفتن جرعه ای آب به فقیران بهشتی التماس می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: انسان غنی است که ثروتش را در راه کسب رضایت خداوند خرج کند.

وی در تفسیر حکمت 452 نهج البلاغه که امیرمؤمنان(ع) در آن می فرمایند، تشخیص فقیر از غنی در دنیا ممکن نیست چرا که انسان ثروتمند همچون یک مرکب بار ثروت را به دوش می کشد و باید آن را به مقصد برساند، افزود: انسان غنی آن کسی است که مال و ثروتش را در راه کسب رضایت خدا خرج کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیات متعدد قرآن ادامه داد: فقیر و غنی واقعی در آخرت مشخص می شود چه بسیار ثروتمندان جهنمی که در روز قیامت برای دریافت یک جرعه آب به فقیران بهشتی التماس می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید برای رسیدن به پست و مقام دست به هر کاری بزند و با اشاره به بخشی از زندگی پر برکت ابوذر غفاری، خاطرنشان کرد: ابوذر غفاری یکی از بزرگترین و خالص ترین یاران پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) بوده است، روزی عثمان برای برای اینکه دلِ او را از محبت امیرمؤمنان(ع) تهی کند مبلغ 200 هزار دینار از اموال شخصی خودش را برای او می فرستد.

وی ادامه داد: ابوذر غفاری خطاب به آن پیک که پول را از جانب عثمان آورده بود، می گوید آیا به همه مردم چنین مبلغی تعلق می گیرد، آن پیک می گوید خیر، این پول از جانب جناب عثمان مخصوص شما فرستاده شده است، ابوذر از پذیرش آن مبلغ سرباز می زند و می گوید شب را به گونه ای صبح کردم که از غنی ترین افراد بودم و غنی بودن من به برخورداری از ولایت امیرمؤمنان(ع) است، سپس پارچه ای را کنار می زند و چند تکه نان به آن پیک نشان می دهد و می گوید این چند تکه نان کفاف چند روز من را می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان اظهار کرد: فقیر کسی است که با کوله باری از گناه وارد صحرای محشر شود و غنی کسی است که نامه اعمالش پُر از اعمال نیک است./867/202/ب2

ارسال نظرات