۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۷۳۰
مفتی مصر:

تروریسم به غده سرطانی تبدیل شده است

مفتی مصر تصریح کرد که تروریسم به غده سرطانی تبدیل شده است که باید با همبستگی جهانی آن را نابود کرد.
شوقی علام مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با بولی فولی مسؤول مبارزه با تروریسم در استرالیا و نیل هوکنز سفیر این کشور در قاهره بر ضرورت توسعه همکاری‎ها میان دارالافتا و دولت استرالیا در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی یک خطر جهانی است و هیچ کشوری از آن مصون نیست بنابراین تنها راه حل نابودی این سرطان همکاری و همبستگی جهانی به شمار می آید.

مفتی مصر تاکید کرد: تروریسم سنگ بزرگی در مسیر تحقق صلح، ثبات و امنیت جهانی است.

وی با بیان اینکه چهره اسلام به علت اقدامات جنایتکارانه تروریسم به شدت مخدوش شده است، بیان داشت: اسلام و همه ادیان الهی درپی گسترش و نشر محبت و دوستی در میان ملل مختلف هستند.

شوقی علام عنوان کرد: دارالافتای مصر به طور دقیق هر پیام، فتوا، گزارش و یا اقدامی که جریان تروریستی داعش و گروه‎های افراطی انجام می‎دهند را به دقت رصد می‎کند و تاکنون بیش از 120 گزارش و یادداشت در پاسخ به آن‎ها نوشته است.

وی ادامه داد: دارالافتای مصر از پیشرفته‎ترین تکنولوژی‎‎های روز در بستر اینترنت برای مبارزه با تروریسم استفاده می‎کند به طوری که فقط شبکه‎های فضای مجازی بیش از 5 میلیون مخاطب دارد.

مسؤول مبارزه با تروریسم در استرالیا نیز در این دیدار خواستار استفاده از تجربه‎های دارالافتای مصر در جهت مبارزه با افکار و اندیشه‎های افراطی شد./994/ب902/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات