۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۷۲۹
آیت الله مهدوی:

تشریح وقایع صدر اسلام موجب اتحاد شیعه و سنی می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عامل ایجاد وحدت میان شیعه و سنی، تشریح وقایع صدر اسلام برای اهل تسنن است، گفت: اگر اهل تسنن به کتب روایی معتبر خودشان مراجعه کنند، اختلافاتشان با شیعه بسیار کم می شود و این بغضی که برخی از آنها نسبت به شیعیان دارند، به صورت کلی برطرف خواهد شد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر زیارت عاشورا که شب گذشته در منزل شخصی وی واقع در خیابان حافظ برگزار شد، گفت: مسبب و مباشر در آزار و اذیت رساندن به خدا و رسول، ملعون هستند.

وی در تفسیر عبارت «و لعن الله آل زیاد و آل مروان»، افزود: لعن کردن به معنای درخواست دور شدن افراد ملعون از رحمت الهی است و بر اساس آیه پنجاه و هفتم سوره احزاب، تنها کسانی که استحقاق لعن را دارند، افرادی هستند که خداوند و رسولش را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه تمام افراد ملعون در زیارت عاشورا مورد لعن و نفرین خداوند قرار گرفته اند، ادامه داد: لعن کردن مخصوص دنیا نیست بلکه انسان ملعون هم در دنیا و هم در آخرت از لعنِ افراد لاعن، رنج می برد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان لاعن در حال لعن کردن افرادی است که هم مسبب اصابت آزار و اذیت به خداوند و رسول بوده اند و هم در رسیدن آزار و اذیت به ایشان، مباشرت داشته اند.

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: مباشر یعنی شخصی که مستقیماً در عملی شرکت کرده است و مسبب یعنی کسی که به صورت غیرمستقیم در به فعلیت رسیدن عملی حضور داشته است، مثلا کسی که قتل را مرتکب می شود مباشر قتل است و کسی که دستور به قتل می دهد، مسبب قتل است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان با بیان گوشه ای از جنایات زیاد بن عبید، تبیین کرد: ملعون خواندن آل زیاد به سبب شریک بودن شخص زیاد در گناهانی است که 21 فرزندش در حق اهل بیت(ع) روا داشته اند، گناهان و جنایاتی که در کتابهای اهل تسنن نوشته شده است.

رییس بنیاد خیریه المهدی(عج) در پایان با بیان اینکه عامل ایجاد وحدت میان شیعه و سنی، تشریح وقایع صدر اسلام برای اهل تسنن است، گفت: اگر اهل تسنن به کتب روایی معتبر خودشان مراجعه کنند، اختلافاتشان با شیعه بسیار کم می شود و این بغضی که برخی از آنها نسبت به شیعیان دارند، به صورت کلی برطرف خواهد شد./867/202/ب2

ارسال نظرات