۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۷۴۷۲۷
آیت الله مصباح یزدی:

انسان در مسیر تکامل دائما سر دوراهی ها قرار می گیرد

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: انسان در مسیر تکامل دائما سر دوراهی ها و چند راهی ها قرار می گیرد، اگر دقت کنیم در هر آنی چند گزینه در برابر ما قرار دارد، خداوند کسانی را که راه صحیح را انتخاب کنند کمک می کند و از جمله این کمک ها، امدادها و کمک های غیبی است.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت عبرت گیری از قصص قرآنی گفت: فرعون به دلیل ترسی که داشت دستور قتل نوزادان پسر را صادر کرده بود اما خداوند اراده کرد که حضرت موسی زنده بماند و حکومت فرعون را از بین ببرد.

وی افزود: انسان گاهی به مسأله ای ایمان دارد و سعی دارد بر اساس آن عمل کند اما وقتی چیزی را به صورت عینی مشاهده کرداثر بسیار بیشتری خواهد گذاشت، به عنوان مثال حضرت ابراهیم با وجود این که ایمان داشت خداوند متعال توانایی زنده کردن مردگان را دارد برای اطمینان قلبی از خداوند درخواست کرد تا مردگان زنده شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دیدن معجزه های الهی بیش از برهان عقلی اثرگذار است، اظها داشت: قرآن کریم تأکید می کند که انسان باید از داستان و سرنوشت گذشتگان خود عبرت بگیرد، در روایات هم بیان شده آنچه برای بنی اسرائیل پیش آمده برای امت اسلام هم پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: انسان در مسیر تکامل دائما سر دوراهی ها و چند راهی ها قرار می گیرد، اگر دقت کنیم در هر آنی چند گزینه در برابر ما قرار دارد، خداوند کسانی را که راه صحیح را انتخاب کنند کمک می کند و از جمله این کمک ها، امدادها و کمک های غیبی است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که جایی که دست انسان از اسباب ظاهری کوتاه می شود باز هم خدا آن را رها نمی کند، ابراز داشت: حتی اگر هیچ انسانی به فردی کمک نکند خداوند فرشته می فرستد، از این رو باید به مسائل و امدادهای غیبی ایمان داشت.

وی عنوان کرد: جناب سید حسن نصرالله می فرمودند که ما داستان شب بدر را در جنگ 33 روزه خودمان مشاهده کردیم که خدا فرشتگانی برای کمک مسلمانان لبنان فرستاد و اسرائیلی ها را شکست داد، این به اسباب ظاهری نبود که هیچ چیز نداشتند.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خدا جنگ بدر همان خدای جنگ 8 ساله و جنگ 33 روزه لبنان است، خدای جنگ هشت ساله خداوند حوزه و دانشگاه و خدای بازار و اقتصاد هم هست از این رو با نباید در مشکلات نا امید باشیم./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات