۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۷۴۷۲۳
در نشست شورای فرهنگ عمومی صورت گرفت؛

اهدای کتاب زندگینامه شهدای چهارمحال و بختیاری به حجت الاسلام والمسلمین نکونام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، کتاب «فرهنگ اعلام شهدا» را به‌ امام جمعه و استاندار چهارمحال و بختیاری اهدا کرد.
اهدا کتاب زندگینامه شهدای چهارمحال و بختیاری به حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، فریبرز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه 29 دیماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، کتاب «فرهنگ اعلام شهدا» را به‌ امام جمعه و استاندار چهارمحال و بختیاری اهدا کرد.

وی در این نشست، کتاب «فرهنگ اعلام شهدا» را کتابی مرجع معرفی و تصریح کرد: این کتاب خلاصه‌ای از زندگینامه شهدای استان بوده که خاطرات آنها از تولد تا شهادت را بازگو می ‌کند.

نجفی در ادامه اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضرورتها و از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می ‌شود.

وی با بیان اینکه جمع‌ آوری آثار و اسناد شهدا از سال 85 همزمان با سراسر کشور در استان انجام پذیرفته است، تصریح کرد: تاکنون 400 هزار سند از شهدای استان جمع آوری شده است.

نجفی افزود: متأسفانه تاکنون بیش از 60 درصد از والدین شهدا در قید حیات نیستند و یکی از اولویت‌های ما مصاحبه با والدین شهدا است، چرا که سخنانی در سینه این افراد وجود دارد که هنوز بیان نشده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و 700 سند از شهدا جمع آوری شده است.

نجفی به مرمت و بازسازی 80 درصدی تمثال شهدا در استان اشاره کرد و گفت: 20 درصد باقی مانده تمثال شهدا در استان نیز تا پایان سال مرمت و بازسازی خواهد شد.

وی همچنین گزارشی از فعالیتهای فرهنگی بنیاد شهید استان ارائه داد و افزود: کلیه فعالیتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه محور صورت گرفته ‌است؛ محور اول جامعه، محور دوم جامعه هدف یعنی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و محور سوم خادمان شهدا یعنی کارکنان بنیاد شهید بوده ‌است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: فعالیتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف خدمت ‌رسانی بهتر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر و همچنین معرفی هرچه بیشتر شهدا و آرمانهای آنها را به مردم، نشانه گرفته است./9457/202/ب2

ارسال نظرات