۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۷۴۷۲۱
نجفی قدسی خبرداد؛

برگزاری دوره یک ساله مهارت بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که در حال حاضر دوره یک ساله مهارت های بیان تفسیر را آغاز کرده ایم، گفت: 50 نفر از زبدگان فضلای حوزه که پایه 10 را گذرانده اند از بین 300 متقاضی گزینش شده اند و در این مکان هر روز صبح دروس لازم را فرا می گیرند.
مرتضی نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی چهارشنبه شب در سویمن همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، به تشریح فعالیت های این مرکز قرآنی پرداخت.

وی افزود: 5 سال از تأسیس دارالقرآن علامه طباطبایی می گذرد و در این 5 سال ما شاهد برگزاری مهم ترین و سنگین ترین برنامه های علمی حوزه علمیه قم در این مکان شریف که بیت علامه طباطبایی به شمار می رفت بوده ایم.

نجفی قدسی با بیان این که بارها همایش همایش های اساتید تفسیر حوزه علمیه در دارالقرآن برگزار شده است، اظهار داشت: حدود 400 درس تفسیر در حوزه علمیه قم داریم که توسط اساتید سطوح عالی و خارج حوزه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سال چندین بار با حضور مراجع معظم تقلید جلسات و نشست های اساتید حوزه و اساتید قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود، مراجع معظم تقلید توجه خاصی به این مکان دارند و سعی داشته ایم که برنامه های این مکان در خدمت حوزویان باشد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که در حال حاضر دوره یک ساله مهارت های بیان تفسیر را آغاز کرده ایم، ابراز داشت: 50 نفر از زبدگان فضلای حوزه که پایه 10 را گذرانده اند از بین 300 متقاضی گزینش شده اند و در این مکان هر روز صبح دروس لازم را فرا می گیرند.

وی عنوان کرد: افزون بر آن درس تفسیر آیت الله استادی بر مبنای المیزان دارند که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود، دیگر اساتید حوزه نیز همانند دکتر رضایی اصفهانی برنامه های گوناگون و خوبی دارند، مدتی و در یک دوره یک ساله برنامه پاسخ به شبهات قرآنی داشتیم که مطالب آن به صورت مکتوب منتشر خواهد شد.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: این مکان سبقه تفسیری دارد و ما سعی داشته ایم که یحث تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه هرچه بیشتر فراگیر شود و توجه بیشتری به این مسأله مهم صورت گیرد، بیت علامه طباطبایی با هدف نشر آثار این عالم بزرگ، اشاعه تفسیر قرآن در حوزه و جامعه و آشنایی عموم مردم با معارف قرآن به دارالقرآن تبدیل شد./1323/202/ب3

ارسال نظرات