۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۷۱۷
امام جمعه شهرکرد:

فرهنگ لازمه فلسفه وجودی ارزشهای انسانی است/ اعتدال قربانی افکار جناحی و گروهی نشود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید در پیکره انقلاب فرهنگ وجود داشته باشد زیرا بدون فرهنگ فلسفه وجودی ارزشهای انسانی معنایی نخواهد داشت، گفت: باید در همه مسائل عنایت داشته باشیم، ارزشها مورد توجه قرار گیرد و سنجش‌ها مطابق با ارزشها باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 29 دی ماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و با اشاره به وجود برخی انتقادات خود از مرحوم آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان حیات آن مرحوم اضافه کرد: مطرح کردن انتقاد باید با اعتدال باشد و بنده خود یکی از افرادی بودم که از آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی انتقاد داشتم، بالاخره ایرادات و موضع‌گیری‌هایی داشت اما جایگاه‌ها محترم است و در انتقاد به هاشمی رفسنجانی معتدل بودم.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک بار نشد نام او را در جایی ببرم که خدشه‌ به جایگاه او وارد شود، جایگاه افراد محفوظ است و اگر جایی لازم بود انتقاد صورت می ‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی از فتنه دفاع کند قطعا مذموم است، گفت: فتنه وجود دارد و باید توجه داشت که فتنه، فتنه است و تفاوتی ندارد؛ باید بدانیم که فتنه یک ضدارزش است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اهمیت رعایت اعتدال و انصاف، تشریح کرد: باید در همه موارد عملاً اعتدال داشته باشم و قضاوت هایمان همراه با واقع‌نگری و انصاف باشد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نباید با تنگ‌نظری همدیگر را دفع کنیم، اظهار کرد: باید همواره وسعت‌نظر داشت و دهه مبارک فجر فرصت بسیار مناسبی برای توجه به این‌گونه مسائل خواهد بود.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل از فجر، اظهار کرد: فجر به معنای انفجار نور است و مردم با عملکرد و مواضع خود در زمان انقلاب این نورانیت را به وجود آوردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به نورانیت دهه فجر باید توجه داشته باشیم که فرهنگ ارزشمند انقلاب اسلامی مخدوش نشود چراکه زنده نگه ‌داشتن این نور از مهم‌ترین خدمات به انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، تصریح کرد: باید در پیکره انقلاب فرهنگ وجود داشته باشد زیرا بدون فرهنگ فلسفه وجودی ارزشهای انسانی معنایی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه فرهنگ انقلاب مادی نبوده بلکه معنوی است و این ارزش دارد، تشریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه امام راحل، مقاومت و جهاد مردم به دست آمد و فرهنگ انقلاب چیزی جز نور دین، ایمان و معنویت نیست و نباید با عملکرد خود آن را به ظلمت تبدیل کنیم و نورانیت از بین نمی ‌رود اما خدشه به آن وارد می ‌شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: باید در همه مسائل عنایت داشته باشیم، ارزشها مورد توجه قرار گیرد، سنجش‌ها مطابق با ارزشها باشد و به دیدگاه‌های حزبی، جناحی و گروهی بها ندهیم و واقعیات و محتواها را بیان کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که فتنه ایجاد می‌کند، افزود: نباید در عرصه‌های مختلف ضدارزش به ارزش تبدیل شود و فتنه باید به عنوان یک ضدارزش تلقی شود.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید اعتدال را درست معنا کرده آن را به معنای واقعی شناخته و قربانی افکار جناحی و گروهی نکنیم، این‌ها از مسائل اساسی مورد توجه در دهه مبارک فجر خواهد بود./9457/202/ب2

ارسال نظرات