۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۷۱۳
آیت الله مقتدایی:

تلاش دشمن برای جدا کردن هاشمی از انقلاب و رهبری بی نتیجه بود

آیت الله مقتدایی به تلاش دشمنان انقلاب در جدایی انداختن میان آقای هاشمی و مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: عده ای بر اختلاف افکنی میان ایشان و رهبری کوشیدند اما به برکت هوشیاری این دو شخصیت بزرگوار موفق نشدند.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، آیت الله مرتضی در سی و پنجمین یادواره شهدای فدائیان اسلام و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در قائمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز تسلیت گفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارزی خستگی ناپذیر در راه نهضت اسلامی بود، اظهار داشت: ایشان تا پای اعدام در مبارزات خود پیش رفت اما ذره ای از مجاهدت خود نایستاد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) ایشان را دوست می داشتند و فرماندهی جنگ را به ایشان سپردند.

نایب رییس شورای عالی حوزه در ادامه سخنان خود به خدمات ارزنده آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شخصیت برجسته انقلاب علی رغم این که فرمانده بودند اما در خط مقدم همانند یک سرباز می جنگید.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، صبر و استقامت را از جمله ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد و افزود: آیت الله هاشمی در برابر تهمت ها صبوری به خرج می داد تا به اصل نظام آسیبی نرسد.

آیت الله مقتدایی صفت استقامت و پایداری را عامل موفقیت و پیشرفت انسان دانست و تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیغمبر اسلام می فرماید: «فاستقم کما امرت و من تاب معک» و این نشان از ارزش والای استقامت در راه خدا است.

وی به فشارهای وارده بر پیغمبر اسلام اشاره کرد و افزود: معنای استقامت و پایداری همان است که حضرت ختمی مرتبت در برابر فشارها، تهدیدها و وعده های مشرکین فرمود: اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهند دست از دعوت دین حق نخواهم کشید.

وی مهر و محبت به همراه استقامت را اصلی مهم در رسالت ایشان معرفی کرد و اظهار داشت: در جنگ احد جبرئیل به پیغمبر گفت که سپاه دشمن را نفرین کن اما ایشان از خداوند در خواست هدایت کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این مهر و محبت و رأفت حضرت بود که ثمره اش تشکیل اجتماع گسترده مسلمین در دنیای کنونی است.

آیت الله مقتدایی به فرهنگ استقامت در قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و با بیان این که حضرت سیدالشهدا در کربلا تمام هستی خود را بخشید، تاکید کرد: این استقامت سیدالشهدا و اهل بیت و اصحاب او بود که اسلام را به امروز زنده نگه داشته است و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هیچ کدام در مقابل طاغوت تسلیم نشدند.

عضو جامعه مدرسین با یادآوری دستگیری امام راحل و قیام پانزده خرداد، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند در دوران زندان سه مرتبه سرلشگر پاکروان به حالت التماس از من خواهش کرد تا با شاه ملاقات کنم و من نفیا و اثباتا در مقابل تقاضای او سخنی نگفتم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انگیزه رژیم طاغوت استفاده تبلیغاتی از این ملاقات بوده است، گفت: هوشیاری و صراحت امام خمینی(ره) و استقامت او بود که ثمره اش برپایی نظامی با محوریت ولایت فقیه بود.

آیت الله مقتدایی به آیه دیگری از قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: قرآن کریم کسانی را که پذیرفتند پروردگارشان الله است و سپس اسقامت کردند می ستاید و نتیجه اش را نازل شدن ملائک الهی و و ورود به رضوان الهی می داند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود شهید نواب صفوی را مصداق این آیه شریفه معرفی کرد و خاطرنشان کرد: نترس بودن شهید نواب صفوی نمونه بارز اتکال او به خداوند متعال و استقامت او در راه حق است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه به اطلاعیه مهم مرحوم نواب صفوی خطاب به رژیم شاه اشاره کرد و گفت: ایشان در اطلاعیه خود به صراحت گفت: اگر قانون اساسی صحیح است و اصل دوم متمم قانون اساسی صحیح است شاه و نخست وزیر او باید شیعه و مروج مذهب تشیع باشند و این ادبیات نشان از شجاعت و استقامت او بود که توانست نهضت اسلامی را پایه گذاری کند.

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان انقلاب در جدایی انداختن میان آقای هاشمی و مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح کرد: عده ای بر اختلاف افکنی میان ایشان و رهبری کوشیدند اما به برکت هوشیاری این دو شخصیت بزرگوار موفق نشدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان روایتی در خصوص شفاعت انبیاء و اولیای الهی در روز قیامت افزود: در این روایت به شفاعت شهدا نیز تصریح شده است و مطمئن باشید به اذن خداوند شفاعت شهید نواب صفوی و یارانش شامل حال شما خواهد شد./950/پ201/ج

ارسال نظرات