۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۷۰۷
​سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حفظ وحدت مهمترین اصل در برنامه های ایام فاطمیه در هرمزگان باشد

​سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه برخی به برنامه ها و مباحث اختلاف انگیز دامن می زنند، حفظ نظام و حفظ وحدت و یکپارچگی را مهمترین اصل در ایام فاطمیه دانست و گفت: حفظ وحدت مهمترین اصل در برنامه های ایام فاطمیه در هرمزگان باشد.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد، سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان عصر امروز در شصتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی، گفت: با توجه به اهمیت ایام فاطمیه بایستی به زوایای این مناسبت مهم و برنامه های پیش بینی شده در این ایام پرداخته شود.

وی افزود: هر ساله به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری در ایام فاطمیه، جلسات و نشست هایی در قالب ستاد ساماندهی و یا ستاد فاطمیه در استان برگزار می شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان ادماه داد: اهمیت برگزاری جلسات ستاد ساماندهی از ان جهت است که اعضای این ستاد به عنوان دیده بان و رصدکننده در مناسبت های مختلف ملی مذهبی محسوب می شویم و می بایست قبل از فرا رسیدن ایام مهم، تمهیدات و هماهنگی های لازم برای اجرای هر چه پربارتر برگزار شدن مراسمات اندیشیده شود.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: اگر خدایی ناکرده به دلیل بی برنامگی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، اتفاقی در یک نقطه از استان رخ دهد جبران ناپذیر بوده و می بایست از قبل، تمام تلاش خود را در جهت برگزاری مراسمات بکار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه اوج برنامه ها و مراسمات عزاداری در فاطمیه دوم انجام می شود تصریح کرد: مردم به طور خودجوش در فاطمیه اول نیز برنامه های ویژه دارند که می بایست به این گونه جوشش معنوی مردم احترام گذاشت.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشار هبه شرایط حساس استان گفت: برادران اهل تسنن در استان هرمزگان در کنار ما زندگی می کنند، بنابراین باید در اعزام مبلغان به اقصی نقاط استان هرمزگان دقت شود.

حجت الاسلام انصاری راد بیان کرد: برخی به برنامه ها و مباحث اختلاف انگیز دامن می زنند، حفظ نظام و حفظ وحدت و یکپارچگی برای ما مهمترین اصل است، رسانه های جمعی برنامه های ایام فاطمیه را پوشش می دهند از این رو این برنامه ها باید با هدف حفظ وحدت برگزار شود.

وی ابراز داشت: سیاست تبلیغی این است که برنامه های مذهبی را مردم برگزار کنند و ستاد ساماندهی تنها نقش صیانت و نظارت و همچنین رصد فعالیت ها و آسیب ها را ایفا کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه شعور و آگاهی اصل کار ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی است گفت: راهبری و هدایت برنامه ها از دیگر رسالت این ستاد است.

گفتنی است، در پایان این جلسه، مواردی همچون برگزاری مراسمات عزاداری در تمامی مساجد، حسینیه ها و تکایای استان، جلوگیری از برگزاری مراسم نمادین تشییع جنازه حضرت فاطمه(س)، برگزاری مراسمات و اجتماع فاطمی، تامین امنیت مجالس عزاداری از سوی نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی، پوشش و اطلاع رسانی مراسمات محوری در رسانه ها به ویژه صدا و سیما و مطرح شدن برنامه های پیش بینی شده در ستاد فاطمیه به تصویب رسید./851/202/ب2

ارسال نظرات