۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۴۶۸۸
رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان مطرح کرد؛

ضرورت افزایش مهارت های مدیریت خانواده در بین طلاب

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه اگر ما خدایی ناکرده در زندگی یک طلبه کمی لغزش ببینیم نمی توانیم توقعی از مردم عادی داشته باشیم، گفت: افزایش مهارت های زندگی و به ویژه مدیریت خانواده در بین طلاب مسأله حیاتی و ضروری است، چراکه روحانیت هادی و مربی جامعه است.
مبلغان دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین طهماسبی رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان شامگاه امروز در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای جیرفت و عنبرآباد که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، روحانیت را طلایه دار حکومت جهانی مهدوی دانست و اظهار داشت: در ارتباط با مهدویت دو دیدگاه افراطی و تفریطی وجود دارد؛ دیدگاه تفریطی با استناد به ظاهر برخی روایات تشکیل حکومت اسلامی را مصداق ظلم دانسته و آن را حق محض امام زمان(عج) برمی شمرد.

وی افزود: در مقابل این دیدگاه، نظر افراطی است که تمام حکومت اسلامی را خلاصه در جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می داند در حالی که نظر درست با جمع روایات این مسأله آن است که ما باید حکومتی اسلامی داشته باشیم که مقدمه حکومت جهانی امام زمان(عج) است و باید خودمان را برای آن آماده کنیم.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هرلحظه در حال تلاش برای زمینه سازی حاکمیت اصلی اسلام است، یادآور شد: شما از خودتان سؤال کنید چرا ایشان در برابر رفتار سوء برخی از مدیران و مسؤولان کشور موضع گیری رسمی نمی کنند و یا سخنان خود را در پشت پرده بیان می کنند؟ مسلما ایشان نه ترسی از کسی دارند، و نه از کمبود ابزار هراس دارند و نه اینکه از شورش جامعه ترسی به دل راه می دهد، بلکه هدف ایشان زمینه سازی برای رشد مردم فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب نقش گسترده ای در زمینه سازی ظهور دارند، افزایش مهارت های فردی و اجتماعی را در روحانیان مسأله ای ضروری برشمرد و تأکید کرد: ما می خواهیم جامعه ای مهدوی داشته باشیم که اصلی ترین وظیفه بردوش روحانیان و مبلغان است و روحانیان نیز در صورتی می توانند مردم و جامعه را آماده کنند که خودشان از آمادگی علمی و عملی کافی برخوردار باشند.

رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان تصریح کرد: اگر ما خدایی ناکرده در زندگی یک طلبه کمی لغزش ببینیم، یا کمی برخورد بد با همسر و فرزندان را شاهد باشیم، چه توقعی از مردم عادی خواهیم داشت؛ بنابراین افزایش مهارت های زندگی و به ویژه مدیریت خانواده در بین طلاب مسأله حیاتی و ضروری است، چراکه بیشتر مسائل و اختلافات خانوادگی ناشی از اشتباهات مرد خانه است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه زمان به سرعت در حال گذر است، خاطرنشان کرد: باید شما از همین دوران ابتدایی ورود به حوزه و در همین سال های اول کار را شروع کنید و مهارت ها و مسائل مورد نیاز را یاد بگیرید و این را وظیفه خودتان بدانید که جامعه باید آماده ظهور باشد و این آمادگی با تلاش روحانیتی میسر می شود که خود از هر نظر کامل باشد./1330/202/ب3

ارسال نظرات