۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۴۶۷۳

تاکتیک جدید داعش برای ایجاد رعب و وحشت بین مردم

مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر در گزارشی نوشت: داعش از شیوه‎های جدیدی نظیر آتش سوزی منازل برای ایجاد رعب و وحشت استفاده می‎کند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر امروز طی گزارشی به بررسی جنایت‎های جریان‎های تروریستی پرداخت و خاطرنشان کرد: داعش با آتش زدن منازل درپی ایجاد رعب و وحشت میان مردم است.

در این گزارش با اشاره به آمار جنایت‎های داعش در افغانستان و عراق آمده است: داعش در هفته گذشته در استان موصل به دلیل عدم همکاری مردم این منطقه با نیروهای امنیتی 5 منزل را به آتش کشید.

مرکز رصد فتواهای تکفیری افزود: داعش همچنین در ولایت ننگرهار افغانستان 65 منزل را به آتش کشید.

در این گزارش نوشته شده است: داعش بارها از این تاکتیک در موارد مشابه دیگر نظیر زنده سوزاندن سربازان ترکیه استفاده کرده‎اند.

دارالافتای مصر تصریح کرد: فتواهای شاذ، افراطی و غلط از عوامل اصلی سوزاندن انسان‎ها و منازل مردم بی‎گناه است به طوری که ردپای این فتواها به صورت واضح در مجله‎های رسمی وابسته به داعش نظیر رومیه دیده می‎شود.

این مرکز افزود: داعش به صورت تفصیلی در مجله‎های خود شیوه ساخت بمب‎های دست ساز و به آتش کشیدن منازل را به اعضای خود آموزش می‎دهد./994/ب902/د

ارسال نظرات