۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۴۶۶۷

ثبت‌نام دوره‌های معارفی حرم حضرت معصومه تمدید شد

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه (س) درترم زمستان در موضوعات زیر از خواهران متقاضی در دو مقطع نوجوان و بزرگسال تا سه بهمن‌ماه ثبت‌نام می‌کند.
ثبت نام دوره های معارفی آستان حضرت معصومه

مریم شهبازی، مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تمدید ثبت‌نام دوره‌های معارفی واحد فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) تا سه بهمن خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در رشته‌های زیر با مراجعه به واحد فرهنگی واقع در شبستان نجمه خاتون (س) حرم مطهر حضرت معصومه (س) ثبت‌نام کنند.

وی افزود: رشته تفسیر تربیتی از ابتدای قرآن آغازشده و مباحث ارائه‌شده با توجه به تفسیر المیزان است و تدریس این دوره را حجج‌ اسلام فقیهی و قاسمی در دو نوبت صبح و عصر بر عهده‌ دارند.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: تفسیر سور منتخب شامل چند سوره کوچک ومهم قرآن مانند سوره‌های فجر، حمد، لقمان و حجرات بوده که تدریس این کلاس را ابوالفضل بهرام پور بر عهده دارد.

شهبازی همچنین از برگزاری تفسیر موضوعی با محوریت شیطان شناسی برای علاقه‌مندان خبر داد، گفت: دوره معارفی تدبر در قرآن نیز با محوریت بررسی نکات مهم و کلیدی قرآن که شامل جزء ۲۹ و ۳۰ است با تدریس حجت‌الاسلام صبوحی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه ترجمه و تفسیر قرآن ویژه طلاب دوره سطوح عالی و دانشجویان ادبیات عرب، الهیات و معارف اسلامی خبر داد و افزود: دوره‌های احکام شامل احکام عمومی، احکام بانوان و احکام دختران نیز از دیگر دوره‌های معارفی واحد فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) است.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: دوره‌های مهدویت شامل مهدویت مقدماتی، تکمیلی و مهدویت نوجوانان شامل مباحث کتاب نسیم موعود نیز از دوره‌هایی است که برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

شهبازی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی نهج‌البلاغه شامل، شرح نهج‌البلاغه، اخلاق در نهج‌البلاغه و تهذیب نفس در نهج‌البلاغه (شرح خطبه منتخب خودسازی) گفت: شرح صحیفه سجادیه، اخلاق محمدی، اخلاق قرآنی، سواد رسانه‌ای، مطالعات انیمیشن، طب اسلامی، تربیت فرزند، همسرداری، سیاست‌های مادرانه، تربیت دینی کودک، معنویت رهایی‌بخش، تولد معنوی، رسم عاشقی، من و خدایم (شرح حدیث عنوان بصری)، نقش تغذیه در اخلاق، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی آموزش تفکر و معنویت در کودکان از دیگر کلاس‌های معارفی واحد فرهنگی است که طرح آموزش تفکر و معنویت در کودکان یک دوره‌ی اعتقادی با طرحی نو در آموزش والدین در تربیت گام‌به‌گام کودکان به‌صورت خلاق و معنویت جو است که از سوی حجت‌الاسلام مسلم گریوانی برای اولین بار در کشور ارائه‌شده است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌های معارفی می‌توانند به شبستان نجمه خاتون (س) مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شمار ۳۷۱۷۵۴۱۰ تماس بگیرند./۹۶۸/302/ب3

ارسال نظرات