۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۶۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

وجود بالغ بر 7 هزار تشکل دینی در استان خوزستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که در استان بالغ بر 7 هزار تشکل دینی وجود دارد و اداره این تشکل ها نیازمند مشارکت آنها است، گفت: در حوزه فرهنگی با وجود قدم های برداشته شده اما پیشرفت قابل توجهی انجام نشده است.
حجت الاسلام بلک ، رييس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در نخستین نشست بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگی خوزستان که بعداز ظهر امروز در سالن جلسات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، با خوش آمدگویی به فعالان عرصه فرهنگی، ابراز داشت: امیدواریم این جمع با برکت بتوانند نقش آفرینی در سطح استان و جامعه هدف خود داشته باشند.

وی گفت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر در حوزه فرهنگی باتوجه به مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان رأس تشکیلات پرداختن از مدیریت فرهنگی به تصدی گری فرهنگی در جامعه برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که سازمان ها و نهادها شوق بسیار زیادی برای ورود در عرصه مسائل فرهنگی دارند، اظهار داشت: در دوره ای از زمان پرداختن به مسائل فرهنگی ضرورت بود اما به گذشت زمان این سیر در عرصه فرهنگی باید از تصدی گری فاصله گرفت و فرصت را در اختیار اقشار مختلف مردم قرار دهیم.

حجت الاسلام بلک با بیان این که با بیان این که در حوزه فرهنگی با وجود قدم های برداشته شده اما پیشرفت قابل توجهی انجام نشده است، ابراز داشت: تبلیغات اسلامی به سهم خود تلاش کرده بسیاری از امور مرتبط با عرصه فرهنگی را در اختیار مردم قرار دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که در استان بالغ بر 7 هزار تشکل دینی وجود دارد و اداره این تشکل ها نیازمند مشارکت آنها است، ادامه داد: این سازمان بیش از 6 سال اقدام به ایجاد شورای هیأت های مذهبی کرده است؛ در بخش مداحان بیش از 4 هزار نفر را شناسایی کرده که این یک گروه تأثیرگذار در جامعه است.

وی با اشاره به این که علاقه مندان به مسائل فرهنگی بسیار زیاد هستند و بیش از 200 موسسه قرآنی در سطح استان خوزستان فعالیت می کنند، گفت: در این خصوص اتحادیه موسسات بخش میانی است که ایجاد شده و کادر آن توسط موسسات قرآنی انتخاب می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به این که در مجموع فعالیت ها تلاش برای در اختیار قرار دادن کار به تشکل ها است، خاطرنشان کرد: بخش مهم در مسائل فرهنگی بانوان هستند؛ تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد فرهنگی به زنان باتوجه به تشکیل نیمی از جامعه باید توجه خاصی داشته باشد.

حجت الاسلام بلک با بیان این که در بسیاری از اجتماع ها به مسائلی همچون اشتغال و دیگر موارد پرداخته می شود، خاطرنشان کرد: توجه به نهاد خانواده، نقش تربیتی زن، نقش محرک در تربیت اجتماع، اهداف انقلاب اسلامی از عناوینی است که باید به آن پرداخته شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که به عنوان نهاد با رویکرد اسلامی پیگیر مسائل دینی، تربیتی و فرهنگی باشیم، بیان داشت: فعالیت بانوان در عرصه فرهنگی با تأخیر زیادی مواجه بود و امروز خوشحال هستیم که این جمه ایجاد شده است.

وی با بیان این که خواهران فعال فرهنگی باید با بخش های تأثیر گذار استان خوزستان ارتباط داشته باشند، ادامه داد: امیدواریم شاهد قدم های موثری از جمع باشیم؛ خواهران به عنوان کارشناس فرهنگی، نقطه نظرات خود را تهیه و تدوین کنند./202/9453/ب1

ارسال نظرات