۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۶۳۵
آیت الله مجتهد شبستری:

وظیفه روحانیت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

امام جمعه تبریز ولایت فقیه را محور دشمنی با تشیع خواند و گفت: امروز دشمنان با ناامیدی از روشهای دیگر، به نبرد نرم روی آروده اند، وظیفه سنگین روحانیت در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در مراسم افتتاح پایگاه بسیج اساتید طلاب و روحانیان در بیت امام جمعه تبریز با بیان اینکه انبیای الهی برای تبیین معارف توحیدی و آموزه های دینی مبعوث شده اند، اظهار داشت: انبیاء معلمان و تذکر دهندگان بشریت بودند.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام از کاملترین ادیان الهی است و مصون از تحریف بوده و تمام ابعاد حیات بشری را مورد توجه قرار داده است، دین اسلام از خرافات مبری بوده و با شناخت دقیقی که از انسان دارد مسیر صحیح را به او آموخته است تا سعادت دنیوی و اخروی را به دست آورد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حوزه های علمیه پیرو انبیای الهی، رسالت تبیین معارف اسلامی و تربیت افکار دینی را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: روحانیت در هر برهه ای منشأ خیر و برکات بوده و هستند، اما در شرایط کنونی که هجمه علیه اسلام و تشیع بی داد می کند وظیفه حوزه های علمیه سخت تر شده است.

وی ولایت فقیه را محور دشمنی با تشیع خواند و افزود: امروز دشمنان با ناامیدی از روشهای دیگر به نبرد نرم روی آروده اند و تلاش دارند تا با 120 شبکه فارسی زبان بر علیه انقلاب و ولایت فقیه مقابله کنند و دین اسلام به ویژه تشیع را دچار ضعف و نابودی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری شالوده فعالیت های دشمن را ایران هراسی و شیعه ستیزی دانست و تصریح کرد: شدت این تهاجم لازم دارد که وظیفه روحانیت نیز سنگین باشد، انقلابی بودن اساتید حوزه و تربیت طلاب انقلابی و ورزیدگی در دو رشته سخنرانی و قلم ضروری است.

وی با تأکید بر تقویت ویژگی بیانی طلاب در منابر و سواد قلمی آنها، گفت: اساتید بسیجی به افزایش سواد قلمی و بیانی طلبه ها توجه بیشتری کرده و طلبه هایی با تفکر بسیجی تربیت کنند؛ خطر فرهنگی یک خطر جدی است و روحانیان در صف مقدم مبارزه نرم فرهنگی است.

آیت الله شبستری در توصیه هایی ابراز داشت: ائمه جماعات در  نمازهای خود با رعایت حداکثر 10 دقیقه، راجع به مسائل روز صحبت کنند، امروز نسل جوان در تیررس حملات دشمن قرار دارد، روحانیان آمادگی پاسخگویی به شبهات را در حفظ دیانت جوانان را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد، گفت: لازم است حقوق خانواده در منبرها به مردم گوشزد شود، آنچه که لازم به تأکید است این که  اگر روحانی خود مهذب باشد به خودی خود می تواند مردم را مجذوب دین کن،د از این رو توجه به تهذیب طلاب نیز ضروری است./854/202/ب2

ارسال نظرات