۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۶۳۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری یادواره شهدای نهضت جهانی اسلام در تبریز، بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع فرهنگی هنری اسکو و اختتامیه جشنواره تئاتر استانی فجر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یادواره شهدای نهضت جهانی اسلام جبهه مقاومت اسلامی و بزرگداشت سومین سالگرد شهادت محمودرضا بیضائی عصر پنجشنبه هفته جاری در تبریز برگزار می‌شود.

این یادواره که به منظور بزرگداشت مقام شهید مدافع حرم در تبریز برگزار می‌شود، روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد 14 معصوم (ع) شهرک پرواز تبریز برگزار خواهد شد. این یادواره سخنران یادواره نیز سردار سعید قاسمی است.

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع فرهنگی هنری اسکو
محمد محمدپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بازدید از مجتمع فرهنگی در حال ساخت اسکو از نزدیک در روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

بنابر این گزارش، در این بازدید که با حضور فرماندار شهرستان اسکو، مدیرکل بنیاد مسکن و مسئولین دفتر فنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، محمدپور با اشاره به عزم دولت مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام به‌ ویژه پروژه‌های فرهنگی، بر ضرورت تسریع در احداث پروژه تاکید و اظهار امیدواری کرد: با همکاری بنیاد مسکن در جهت تامین اعتبار و جدیت پیمانکار تا دهه‌ فجر امسال پروژه‌ مجتمع فرهنگی هنری اسکو به بهره ‌برداری برسد.

وی با اشاره به وجود شهر سهند در نزدیکی مرکز شهرستان، به نیاز بالقوه‌ شهرستان اسکو به احداث مجتمع‌ های دیگر اشاره کرد.

اجرای ۲۲ برنامه هلال احمر آذربایجان شرقی در دهه فجر
فیروز خوش اخلاق، سرپرست هلال احمر شهرستان تبریز و دبیرستاد بزرگداشت دهه فجر جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: بمنظور نکوداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران براساس هماهنگی های بعمل آمده و تصمیمات اتخاذ شده برنامه های متنوع امدادی،فرهنگی، ورزشی،عمرانی،هنری و درمانی و داوطلبانه در طول ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

دبیرستاد بزرگداشت دهه فجر جمعیت هلال احمراستان  آذربایجان شرقی افزود: برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب و امام راحل،کارکنان و اعضای هلال احمر در سرتاسر استان همگام با مردم و مسئولان اقدام به غبار روبی مزار شهدا کرده و یاد خاطره فداکاری های شهدای انقلاب و امام راحل را گرامی خواهند داشت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا ،اعزام اعضای جوانان  به اردوی زیارتی شهر مقدس قم،همایش غنچه های هلال معاونت امور جوانان از دیگر برنامه های این ستاد خواهد بود.

فیروز خوش اخلاق ادامه داد: در طول ایام الله دهه فجر فاز یک دندانپزشکی و  فیزیوتراپی افتتاح و نسبت به ارائه خدمات بهداشتی درمانی و دارویی رایگان توسط تیم های BHCU معاونت بهداشت درمان و توانبخشی  در مناطق محروم اقدام خواهد شد.

وی به نقش خیرین و نیکوکاران در هلال احمر اشاره کرد و گفت: به منظور  نکوداشت خدمات داوطلبانه مراسمی با حضور خیرین و داوطلبان و نیکوکاران عضو جمعیت هلال احمر برگزار و از خدمات این عزیزان تجلیل به عمل خواهد آمد.

خوش اخلاق تاکید کرد: برگزاری جشن های نکوداشت دهه فجر در مناطق چهارگانه استان و شهر تبریز از برنامه های این ستاد بوده و با توجه به همزمانی سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها)  و روز پرستار مراسم جشنی برگزار و از بانوان شاغل و پرستاران زحمت کش تجلیل بعمل خواهد آمد.

جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد
علی پیروزمنش، قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی، تأثیر هنر بر روح انسان را تأثیری عمیق و ماندگار دانست و گفت: هنر نمایش و موسیقی به دلیل قابلیت نفوذ و درک سریع توسط مخاطب، بهترین ابزار برای انتقال پیام های فرهنگی است.

پیروزمنش هنر نمایش را هنری فراتر از تمامی هنرها عنوان کرد و افزود: آدمی از دیرباز به داستان سرایی، قصه پردازی و بازآفرینی افسانه های کهن اهتمام ورزیده است، به طوری که می توان روند تکامل فرهنگ و هنر را همراه و همسو  با روند تکامل بشر دانست.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آگاه سازی جهانیان نسبت به مبانی و اهداف انقلاب اسلامی ایران، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مسلمان و ایجاد وحدت بین مسلمین را از ضرورت های جامعه امروز اعلام کرد و یادآور شد: با استفاده از زبان هنر به خصوص هنر نمایش می توان به این اهداف جامه عمل پوشاند.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با حضور هفت گروه نمایشی از ۲۴ تا ۲۸ دی در تبریز برگزار شد، در این دوره، سه گروه نمایشی از تهران، ۲ گروه از زنجان و آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای نمایش پرداختند./935/303/ب2

ارسال نظرات