۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۶۱۳
با حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب؛

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابقا شد

حكم ابقای ریاست دکتر ابوذر ابراهیمی‌تركمان درسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پس از تنفیذ مقام معظم رهبری، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
ابراهیم ترکمان

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خود در تاریخ 28 آذر 1395، به اتفاق آرا، ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی‌تركمان در این سازمان را برای دوره سه‌ساله دیگر تصویب كرد.

پس از پیشنهاد این شورا و با تنفیذ آن از سوی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، حكم ریاست مجدد ابراهیمی‌تركمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 29 دی‌ماه ابلاغ گردید.

در این حكم آمده است: به استناد ماده 14 فصل دوم اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده اجرایی جناب‌عالی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خارج از كشور به موجب این حكم برای مدت سه سال به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب می‌شوید.

امید آنكه با استعانت از خداوند متعال به بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، نیروهای كارآمد، فرهیخته و آشنا به مسایل بین‌المللی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف به ویژه مسلمانان، تقویت و تنظیم مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر كشورها و سازمان‌های فرهنگی -بین‌المللی و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی برای ایرانیان خارج از كشور و پیروان اهل بیت (ع) و علاقمندان به فرهنگ و تمدن این سرزمین، موفق و مؤید باشید.

بنا بر اعلام این خبر، دكتر ابوذر ابراهیمی‌تركمان پیش از این در دی‌ماه سال 1392 نیز به اتفاق آراء و با تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تنفیذ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حكم وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب و منصوب شده بود.

وی دارای مدرک دكتری تخصصی در رشته حقوق خصوصی و تحصیلات حوزوی اتمام سطح و خارج فقه و اصول است.

مدیرکل حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال 1373، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا سال‌های 1375 و 1376، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد از سال 1376تا 1381، عضو شورای سردبیری مجله «در گستره فرهنگ بین‌الملل»، معاون اداره‌کل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه این سازمان، رایزن فرهنگی در فدراسیون روسیه از اسفند 1386 تا شهریور 1392 از جمله سوابق اجرایی وی محسوب می‌شود.

ابوذر ابراهیمی‌تركمان، همچنین دو بار به عنوان رایزن نمونه در سال‌های 1387 و 1389 انتخاب شده است.

از جمله آثار و تالیفات وی می‌توان به «لطیفه‌های قرآنی»، «حکایت 3 شهر؛ در خصوص شهرها و مشاهیر اسلامی خراسان بزرگ»، «داستان دانشوران» به زبان روسی، «فدراسیون روسیه»، «آداب و رسوم مردم روسیه»، «راه رفتن با کفش‌های تولستوی»، «احزاب سیاسی روسیه معاصر»، «اسلام و مسلمانان روسیه»، «غیرممكن شدن اجرای مفاد قرارداد در حقوق ایران و انگلیس» و «تفاوت‌ها و همانندی‌های اتحاد جماهیر شوروی و فدارسیون روسیه» اشاره كرد همچنین بیش از یکصد مقاله علمی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی، ترکمنی و ترکی استانبولی، به قلم ابوذر ابراهیمی‌تركمان در مطبوعات داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده است./816/102/ب3

ارسال نظرات