۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۷۴۶۰۹
همزمان با دهه فجر؛

میهمانی لاله‌ها در بیش از 19 هزار گلزار شهدای کشور برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: در برنامه دهه فجر امسال آیین با شکوه میهمانی لاله‌ها در 19 هزار و 378 گلزار مطهر شهدای سراسر کشور در تاریخ 14 بهمن برگزار می‌شود.
حجت الاسلام موذنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری مطبوعاتی کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه دهه فجر جز روزهای ماندگار تاریخ ایران است، اظهار داشت: در واقع دهه فجر یادآور روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و انقلابی است که امام راحل آن را رهبری و مقام معظم رهبری آن را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا یک امر ضروری است و ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا با نهادینه کردن و مردمی کردن آن با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های موجود بنیاد و دیگر دستگاه‌ها به ویژه بهره‌برداری از فضای رسانه‌ای با خلاقیت و تکیه بر تجارب سال قبل این وظیفه را انجام دهیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید تاکید کرد: در برنامه دهه فجر امسال ما برگزاری آئین با شکوه میهمانی لاله‌ها در 19 هزار و 378 گلزار مطهر شهدا سراسر کشور در تاریخ 14 بهمن خواهیم داشت، نماد ملی گلزار شهدا هم به ترتیب گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) تهران به عنوان نماد گلزار شهدای شهری، گلزار مطهر شهدای وادی الرحمان شهرستان ایرانشهر سیستان به عنوان نماد شهدای اهل تسنن، گلزار مطهر شهدای امامزاده هاشم رشت به عنوان گلزار شهدای روستایی، گلزار شهدای کلیمی به عنوان گلزار شهدای پیروان ادیان توحیدی است.

حجت الاسلام موذنی یادآور شد: در برنامه امسال استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری و تخصیص 4 قطعه از گلزار شهدا در بهشت زهرا(س) به جانبازان بصیر، آزادگان، زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و فرزندان شهدا برای اجرای ویژه برنامه‌‎های فرهنگی و تبلیغاتی را خواهیم داشت.

وی افزود: گلباران گلزار و مزار شهدا از سوی بالگردهای نیروهای مسلح و سازمان امداد و نجات هلال احمر در استان‌هایی که امکان پروازی دارند (تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، هرمزگان، گیلان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، زنجان، سمنان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان) نیز انجام می‌شود، همچنین 220 هزار تخته پرچم مزار مطهر شهدا در سراسر کشور تعویض می‌شود.

مسؤول کمیته ایثارگران دهه فجر با اشاره به اجرای طرح سپاس خاطرنشان کرد: در این طرح دیدار و سرکشی مسؤولان و مقامات کشوری، استانی و شهرستانی از خانواده شهدا و ایثارگران، فجرآفرین، شهدای منا و شهدای مدافع حرم و همچنین دیدار ریاست محترم جمهور با خانواده شهدای فجر آفرین، جانبازان، آزادگان و زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و در راس آنان دیدار با خانواده آیت الله هاشمی به عنوان جانباز و آزاده انقلاب و مبتکر طرح فجرآفرینان را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید بیان کرد: برگزاری یادواره‌ها و یادبود شهدا در سراسر کشور از جمله استان‌های اردبیل، البرز، بوشهر، کردستان، چهرمحال و بختیاری و... ویژه شهدای دوران انقلاب، شهدای فرهنگی، شهدای زن، شهدای اصناف و شهدای مدافع حرم انجام می‌شود، همچنین اعزام فجرآفرینان، پیام‌آوران ایثار و زندانیان سیاسی مسلمان دوران انقلاب برای روایتگری و ذکر خاطرات دوران انقلاب در مراکز آموزشی و علمی و فرهنگی صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام موذنی ابراز داشت: در برنامه دهه فجر امسال انجام تبلیغات محیطی و گرافیکی نیز وجود خواهد داشت، براین اساس برپایی نمایشگاه از آثار تجسمی خوشنویسی، عکس در استان قم، قزوین و یزد و همچنین روشمار انقلاب در آثار موزه‌ای شهدا، فیلم و کتاب با موضوع فجرآفرینان در حوزه‌های شهرداری، آموزش عالی، مدارس، گلزار شهدا سراسر کشور خواهیم داشت، در همین زمینه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر در غرفه‌هایی که در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است و آذین‌بندی ادارات و سازمان‌های زیر و نوشتن سخنانی از وصایای شهدای دوران انقلاب در سربرگ نامه‌ها اداری در دستور کار این کمیته است.

وی در ادامه گفت: ما افتتاحیه و رونمایی از پروژه‌های ایثار و شهادت را در کلینیک تخصصی ایثار، گلزار شهدا، مجموعه ورزشی و توانبخشی یادمان شهدا، حسینیه‌های شاهد، کتاب با موضوع دهه فجر و شهدای فجرآفرین در استان‌های لرستان، بوشهر و... داریم، همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی با ورک شاپ در مسیر راه‌پیمایی و برنامه تجلیل از قهرمانان شاهد و ایثارگر  و همچنین برگزاری مسابقات ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر خواهیم داشت.

مسؤول کمیته ایثارگران دهه فجر اضافه کرد: ما در برنامه دهه فجر 95 انجام تبلیغات رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم، به همین منظور به تهیه ویژه برنامه‌های تلویزیونی تحت عنوان برنامه انقلاب، با محوریت نقش ایثار و شهادت در شبکه‌های استانی، مصاحبه رادیو و تلویزیون از سوی مسؤولان بنیاد در دهه فجر، معرفی آثار و برکات انقلاب و نقش تعیین‌کننده شهدا و جانبازان و تحقق آن در برنامه رادیویی، معرفی دستاوردهای انقلاب و نقش جامعه ایثارگری در تحقق آن در مستند ترکیبی قاصدک، ویژه برنامه رادیویی صبح انقلاب ویژه اطلاع‌رسانی دهه فجر و ویژه‌نامه عصر انقلاب، ارسال پیام تبریک و دعوت برای حضور در مراسم 12 و 22 بهمن، هماهنگی دیدار مسئولین و مقامات کشوری، استانی، شهرستانی با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و در آخر هم ویزیت پزشکان در منازل والدین شهدا در تمامی استان‌ها به مدت 10 روز خواهیم پرداخت.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه برپایی غرفه و نمایشگاه ویژه تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مسیر راهپیمایی برنامه دیگر دهه فجر ماست، تصریح کرد: ما همجنین تجدید میثاق مدیران و کارکنان بنیاد با امام راحل را در تاریخ 16 بهمن داریم، در ضمن آغاز طرح سراسری درمان پوکی استخوان والدین و همسران شهدا، جانبازان نخاعی و شیمیایی، اعزام تیم‌های تخصصی درمان به استان‌های کم برخوردار نیز در دستور کار ما قرار دارد.

حجت السلام موذنی در پایان گفت: در برنامه‌های امسال تجدید میثاق 146 تشکل شاهد و ایثارگر با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و همچنین سایر اقدامات فرهنگی باتوجه به اقلیم و فرهنگ خاص هر استان در برنامه‌های این کمیته درج شده است./202/816/ب1

ارسال نظرات