۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۵۶۷
استاد اخلاق حوزه:

تقوا سبب شناخت حق از باطل می شود

حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: تبلیغ دین خدا مهم ترین وظیفه طلاب در حوزه های علمیه است و یک طلبه زمانی می تواند رسالت خود را در جامعه به پایان برساند که با درس خواندن خود، دین واقعی را به مردم یاد دهد و مردم را از شیطان دور کند.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالهادی حسینی شاهرودی استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز در مدرسه فقه و اصول آل یاسین، گفت: امام زمان(ع) همیشه پشتیبان طلاب بوده و هست.

وی افزود: تبلیغ دین خدا مهم ترین وظیفه طلاب در حوزه های علمیه است و یک طلبه زمانی می تواند رسالت خود را در جامعه به پایان برساند که با درس خواندن خود، دین واقعی را به مردم یاد دهد و مردم را از شیطان دور کند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به این که طلبه زمانی می تواند دین را به مردم یاد دهد که درس را خوب خوانده باشد، اظهار داشت: علم و اخلاق دو رکن مهم طلبگی شمرده می شود و طلبه باید درس و تبلیغ دین خدا را برای خدا و با اخلاص کامل انجام دهد.

وی بیان داشت: اخلاص در عمل را باید طلاب داشته باشند و طلبه ها بدانند که زمانی می توانند کار طلبگی انجام دهند و مردم به حرف آن ها گوش فرا دهند که اهل اخلاص باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که اخلاص در کار نباشد، کارها بی فایده خواهد بود، خاطرنشان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات یکی دیگر از کارهایی بوده که طلاب باید در زندگی خود آن کارها را انجام دهند.

وی با اشاره به این که تقوا سبب می شود که حق از باطل شناخته شود، اظهار داشت: طلابی که در درس خارج شرکت می کنند اگر تقوا نداشته باشند نمی توانند مبانی دین اسلام را از روایات فراگیرند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی اظهار داشت: کسی که در زندگی خود تقوا را داشته باشد و به مبانی دین اسلام عمل کند، خدا به چنین شخصی رزق و روزی عنایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص حق از باطن از آثار تقوا شمرده می شود و انسانی که در جامعه تقوا نداشته باشند نمی توانند وظیفه خود را در کارهای خود انجام دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: انجام مستحبات و دوری از مکروهات از مراحل بعدی تقوا شمرده می شود و انسانی به کمال واقعی دست پیدا می کند که تمام مراحل تقوا را انجام دهد.

وی تصریح کرد: صلوات، مسواک زدن و به تقوا عمل کردن ذهن انسان را قوی می کند و انسانی در زندگی موفق بوده که تمام کارهای خود را برای خدا انجام دهد تا بتواند زندگی با رضایت خدا داشته باشد.

وی در پایان گفت: اگر انسان در زندگی از خدا غفلت می کند باید همیشه و در تمام زمان های عمر خود، توسل به امام زمان را فراموش نکند تا مانع هایی را که شیطان برای زندگی او اجرایی می کند را با توسل به امام زمان(عج) بردارد./9707/202/ب3

 

ارسال نظرات