۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۴۵۵۹
آیت الله سعیدی:

پیشرفت کشور در گرو هویت بخشی به اقتصاد کشاورزی و تولید محور است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رسیدگی به کشاورزان باید در اولویت مسؤولان باشد تا به این ترتیب مشکلات این قشر زحمتکش رفع شود، گفت: پیشرفت کشور در گرو هویت بخشی به اقتصاد کشاورزی و تولید محور است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه هویت بخشی به بخش کشاورزی و کشاورزان امری بسیار ارزشمندی و پسندیده است، گفت:  رسیدگی به امورکشاورزان باید در اولویت مسؤولان باشد و در حال حاضر به دلیل غفلت مسؤولان کشاورزان در تنگناهای اقتصادی و تولیدی قرار گرفته اند در حالی که نیاز جامعه به کار و فعالیت تولید محور این گروه یک نیاز اساسی و جدی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کشاورزان در زمره اقشار زحمتکش و پر تلاش  بوده و از مؤمن ترین و معتقدترین افراد به خداوند هستند، افزود: نگاه این قشر زحمت کش همیشه به آسمان و الطاف الهی است و توکل و توجه این قشر نسبت به خداوند بیشتر از سایر اقشار است.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه کشاورزان با مشکلات زیادی رو به رو هستند، تصریح کرد: آسیب های بسیار زیادی از قیبل عدم فراهم کردن امکانات و تسهیلات از سوی مسؤولان ذی ربط و گاهی از سوی واسطه ها در خرید محصولات، کشاورزان را در تنگنا قرار داده که باید با توجه مردم و مسؤولان مرتفع شود؛ زیرا پیشرفت کشور در گرو هویت بخشی به اقتصاد بخش کشاورزی و تولید محور است.

وی ادامه داد: اگر کسی ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد هرگز به خود اجازه نمی دهد که تسهیلات دریافتی کشاورزی را در جای دیگر مصرف کند و باید دقت کرد که استفاده از تسهیلات کشاورزی در بخش های دیگر ضمان آور است.

وی افزود: باور درونی و اعتقاد واقعی می تواند طریقه مصرف تسهیلات دریافتی از منابع اختصاص یافته دولتی را مشخص کند و باید این باورها تقویت شود.

امام جمعه قم با اشاره به ملاک های انتخاب یک کشاورز نمونه افزود: یکی از ملاک های انتخاب کشاورز نمونه، داشتن باورهای درونی و اعتقادی است و نباید ملاک ها فقط بر اساس عوامل ظاهری باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: باید کشاورزان به حق و حقوق خودشان در حد معقول برسند و در همه امور ضوابط قانونی در بهره مندی از امکانات و تسهیلات بخش کشاورزی به طور یکسان فراهم شود./837/202/ب3

 

ارسال نظرات