۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۴۵۵۳
امام جمعه موقت خرم آباد:

الگودهی، بهترین شیوه تربیتی است

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به سیره پیامبراکرم در امر تربیت و هدایت مردم، گفت: پیامبر(ص) بهترین الگو است و یکی از شیوه های تربیتی اثرگذار ایشان الگودهی بود.
تربیت دینی

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سیره تربیتی پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: پیامبر(ص) در امر تربیت از روشهای گوناگونی استفاده می کردند.

وی روش الگودهی، موعظه حسنه و روش انذار و مژده دادن به نعمتهای الهی را از جمله شیوه های تربیتی پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: روش امر به معروف و نهی از منکر، یادآوری نعمتهای الهی، گفت و گو، پرسش و پاسخ، قناعت، صبر دلسوزی و مشورت از دیگر روشهای تربیتی در سیره پیامبر(ص) بود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در سوره احزاب به عنوان الگو برای انسانها معرفی شده است، افزود: قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) را به عنوان اسوه حسنه معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در هدایت مردم از روش موعظه حسنه استفاده می کردند، خاطرنشان کرد: امید دادن و ترساندن از دیگر روشهای تربیتی پیامبر(ص) بود.

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: در امر تربیت با الگوگیری از سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می توان نقش آفرین بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای گمراه کردن و به انحراف کشیدن نسل جوان، اظهار داشت: الگوگیری از سیره تربیتی اهل بیت(ع) راه مقابله با هجمه های دشمن است.

امام جمعه موقت خرم آباد بیان داشت: در سایه ترویج و تبیین آموزه های دینی و تعالیم دینی بین نسل جوان و تقویت باورهای دینی این قشر هجمه های گسترده دشمن خنثی خواهد شد.

وی بهترین روش تربیتی را الگودهی و موعظه حسنه دانست و گفت: باید جوانان را با سیره و سنت پیامبر(ص) که بهترین الگو است، آشنا ساخت./9459/302/ب2

ارسال نظرات