۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۵۵۲
آیت الله سعیدی تشریح کرد؛

علل سرخوردگی برخی از موسسات قرآنی در بازخورد نامناسب تبلیغی و آموزشی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح علل سرخوردگی برخی از موسسات قرآنی در بازخورد نامناسب تبلیغی و آموزشی آنها پرداخت و گفت یکی از اساسی ترین مبانی که مقدمه عدم موفقیت در فعالیت های قرآنی شده است، ناهماهنگی و موازی کاری موسسات قرآنی در نوع سیاست ها و برنامه های اجرایی آن است.
آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار شورای توسعه قرآنی استان قم به تشریح ابعاد و مؤلفه های قرآن کریم در مواجهه با مبانی اجتماعی پرداخت و گفت: از منظر شرع مقدس اسلام برخی از مبانی اجتماعی در قالب گله مندی از سوی خداوند متعال شده است؛ بر این اساس قرآن کریم حقیقت پژوهش و مانوس بودن مؤمن با مفاهیم عظیم قرآن را الگوی رفتار شناسی جامعه اسلامی توصیف می کند، بنابراین مؤمن باید توجه جدی به این حقیقت داشته باشد چرا که در روز قیامت پاسخگویی در مقابل این دریافت ها از اولین تکالیف اخروی مؤمن در محضر خداوند متعال است.

امام جمعه قم به تذکرات قرآن کریم در خطاب به نبی گرامی اسلام اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مهم ترین اصول مبانی قرآن کریم این است که در خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) فرموده است، باید جامعه اسلامی را به نحو احسن مورد توجه قرار دهد؛ بر این اساس باید در فضای عمومی جامعه فعالیت های قرآنی را افزایش داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح علل سرخوردگی برخی از موسسات قرآنی در بازخورد نامناسب تبلیغی و آموزشی آنها پرداخت و اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مبانی که مقدمه عدم موفقیت در فعالیت های قرآنی شده است، ناهماهنگی و موازی کاری موسسات قرآنی در نوع سیاست ها و برنامه های اجرایی آن است.

وی افزود: این موازی کاری نه تنها مقدمه استفاده ناصحیح از منابع موجود است، بلکه با هدر رفتن این منابع می تواند این الگو از مصادیق اسراف در جامعه قرآنی به شمار آید؛ بنابراین باید از هر نوع هدر رفتن منابع در فعالیت های قرآنی پیشگیری جدی شود.

آیت الله سعیدی در ادامه الگوی موفق تبلیغ در فعالیت های قرآنی را مقدمه جذب منابع دانست و تصریح کرد: الگوی موفق موسسات قرآنی در توسعه و تبلیغ مفاهیم عظیم قرآنی می تواند مقدمه جذب کمک های مادی و معنوی خیرین قرآنی شود.

امام جمعه قم در ادامه اصالت فعالیت های قرآنی را بر دوش مسؤولان، سازمان ها و ادارت مربوطه توصیف کرد و گفت: فعالیت های قرآنی معیار نظام اسلامی باید هموراه در جامعه اسلامی توسعه داده شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و عضو شورای توسعه قرآنی استان، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های قرآنی در سطح استان و حمایت از طرح های پیشنهادی موسسات و مجموعه های فعال در این عرصه پرداخت.

فرجی با بیان این که تا کنون 22 طرح از سوی مجموعه های فعال قرآنی ارائه شده است، اظهار داشت: هشت طرح از قیبل طرح جامع قصه گویی قرآنی، طرح شهر بازی معارفی، طرح تربیت مربی مهد کودک های قرآنی، طرح اجرای نمایش های قرآنی، طرح حفظ دوره شش ساله قرآن به همراه تفسیر، طرح حفظ دوره 3 ساله به همراه مفاهیم، طرح فرهنگ و اصطلاحات علوم قرآنی و طرح آموزش سبک زندگی بر اساس آیات قرآنی مورد تائید جهت حمایت های مادی و معنوی توسط این شورا قرار گرفته است./837/202/ب3

ارسال نظرات