۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۷۴۵۳۹
تولیت مدرسه علمیه امام حسین شهرری:

طلاب در کسب فضائل اخلاقی سرآمد باشند

مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین شهرری با بیان اینکه روحانیان و طلاب باید در کسب فضائل اخلاقی و عملی سرآمد همگان باشند، گفت: خوش رویی، تدبر، حفظ زبان از گناه، نظم در امور و حمایت از ولی فقیه از وظایف طلاب و روحانیان به شمار می‌رود تا بتوانند مردم را به مسیر دیانت و صراط مستقیم هدایت کنند.
آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه عملیه امام حسین(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: خضوع و خشوع از ویژگی‌های انسانهای با تقوا است.

وی افزود: حضور برخی از مراجع و علما در کلاس درس اخلاق شاگردانشان بیانگر خضوع و خشوع و پرهیزکاری آن بزرگان است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان باید در روز رستاخیز به اعمالی که در عالم دنیا انجام می‌دهد پاسخگو باشد، ابراز کرد: اسلام برخلاف تفکر لیبرالیسم معتقد است که انسان باید نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد در محضر خداوند پاسخ دهد.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با اشاره به اینکه خداوند برای ثبت اعمال نیکو و ناپسند انسانها دو فرشته عتید و رقیب را مامور کرده است، گفت: انسان تا زمانی که به سن تکلیف نرسیده در انجام امور تکلیفی ندارد و مختار است اما با رسیدن به سن تکلیف باید به انجام واجبات و ترک محرمات به وظایف الهی خود اهمیت دهد.

مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری درباره اینکه انسان باید خود را در محضر الهی حاضر بداند، گفت: خداوند در همه لحظات حاضر و ناظر اعمال انسان است اگر انسان به این مهم معتقد باشد هرگز مرتکب گناه نمی‌شود.

وی افزود: انسان اگر با خداوند مانوس باشد در خلوت نیز مرتکب گناه نمی‌شود، امام صادق(ع) فرمودند: اگر فردی بگوید کسی متوجه گناه من در خلوت نمی‌شود کافر است زیرا خداوند حاضر در هر مکان و زمان است.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه برخی از مردم نسبت به بعضی از طلاب در انجام عبادات و اعمال نیکو موفق‌تر هستند، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: تشنگان از نوشیدن آب سیراب می‌شوند ولی من از عبادت پروردگار سیر نخواهم شد.

مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری در پایان با تاکید بر اینکه روحانیان و طلاب باید در کسب فضائل اخلاقی و عملی سرآمد همگان باشند، خاطر نشان کرد: خوش رویی، تدبر، حفظ زبان از گناه، نظم در امور و حمایت از ولی فقیه از وظایف طلاب و روحانیان به شمار می‌رود تا بتوانند مردم را به مسیر دیانت و صراط مستقیم هدایت کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات