۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۵۳۴
عضو ارشد پارلمان عراق:

مسؤولان عراقی از اشتباهات گذشته درس عبرت بگیرند

عضو ارشد پارلمان عراق تصریح کرد که مسؤولان و مردم عراق اجازه ندهند اشتباهات گذشته مجدد تکرار شوند.
حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی عضو ارشد پارلمان عراق در کنفرانس خبری که پس از پایان همایش گفت‎وگو بغداد برگزار شد، خاطرنشان کرد: این همایش به خوبی و به صورت کاملا شفاف برگزار شد و سخنرانان، دیدگاه‎های خود را بیان کردند.

وی افزود: مباحث مطرح شده در این همایش قابل بیان در رسانه‎ها نیست اما موضوع اقلیم کردستان، استقلال و قانون اساسی  عراق برخی از سرفصل‎های مطرح شده است.

معاون اول رییس پارلمان عراق تصریح کرد: در حالی که عراق با مشکلاتی نظیر انفجار‎های تروریستی و اختلافات سیاسی مواجه بود داعش به این کشور هجوم آورد و بیش از یک سوم خاک عراق را اشغال کرد اما تروریست ها با رشادت و جانفشانی مجاهدان مجبور به عقب نشینی شدند.

وی ادامه داد: مردم حامی و پشتیبان رزمندگان هستند به طوری که حتی در خط مقدم جبهه، افرادی در قالب مواکب حسینی حضور دارند و در راه خدا به یاری مجاهدان می‎پردازند.

حجت الاسلام حمودی بیان داشت: باوجود مشکلات سیاسی، امنیتی، مالی و آوارگان، مجاهدان عراقی پیروزی‎های ارزشمندی را در قبال جریان‎های تروریستی بدست آوردند.

وی بر ضرورت مبارزه با مفسدان تاکید کرد و اظهار داشت: مردم و مسؤولان عراقی باید از اشتباهات گذشته درس عبرت بگیرند و ضمن مبارزه با مفسدان، به اصلاح خود بپردازند.

عضو ارشد پارلمان عراق امنیت منطقه را مهم توصیف کرد و گفت: امنیت و ثبات در عراق تاثیر مستقیمی بر کشورهای منطقه دارد بنابراین همه دولت‎ها بدون مداخله و نقض حق حاکمیت باید برای مبارزه با داعش به این کشور کمک کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات