۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۴۵۳۳
روحانی اهل تسنن لبنان:

اعدام جوانان بحرینی با چراغ سبز عربستان صورت گرفت

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که اگر چراغ سبز آل سعود نبود نظام بحرین نمی توانست زندانیان سیاسی را اعدام کند.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با پایگاه خبری منامه پست بحرین، اعدام سه جوان انقلابی از سوی آل خلیفه را محکوم کرد و افزود: اعدام جوانان بحرینی یک اقدام بزدلانه و تجاوز به آزادی ها به شمار می آید و نظام آل خلیفه با این جنایت همه راه های حل مسالمت آمیز بحران را بست.

وی با اشاره به اینکه اعدام این جوانان در برابر چشم کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر رخ داد، گفت: نقش عربستان در این جنایت کاملا آشکار است و اگر چراغ سبز آل سعود نبود نظام بحرین نمی توانست این جنایت وحشیانه را مرتکب شود. این در حالی است که آل سعود سال گذشته نیز شیخ نمر را به شیوه ای وحشیانه اعدام کرد.

این روحانی اهل تسنن بر لزوم عدم سکوت در قبال جنایت های آل خلیفه تأکید کرد و اظهار داشت: جهانیان باید برای توقف جنایت های دولت بحرین وارد عمل شوند و سکوت در برابر این مسائل جایز نیست. این مسؤولیت بر عهده همه ملت های آزاده ای است که با ظلم و ستم مبارزه می کنند.

شیخ حبلی وضع آل سعود و آل خلیفه را بحرانی توصیف کرد و ادامه داد: این محور در حال تحمل شکست های سنگین و متوالی در صحنه های مختلف است بنابراین به فکر تسلط کامل بر جامعه بحرین بوده تا روحیه شکست خورده خود را ترمیم کند.

آل خلیفه دستور عربستان را اجرا می کند

از سوی دیگر، اتحادیه جمعیت ها و شخصیت های اسلامی لبنان با صدور پیامی به اعدام سه زندانی سیاسی بحرینی واکنش نشان داد و تصریح کرد: اعدام این سه شهروند بدون محاکمه واقعی به معنای بحران آفرینی خطرناک از سوی نظام آل خلیفه به شمار می آید.

این اتحادیه ادامه داد: مقامات بحرینی به اجرای دستورات آل سعود می پردازند و این بدین معناست که آل سعود، ملت های عربی منطقه را میان تحمل سرکوب و فشار یا تسلیم منابع نفتی به داعش قرار می دهد و ملت ها باید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که عربستان در حال شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی و تکفیری است تا منطقه همچنان در حالت جنگ و آشوب قرار داشته باشد و بدینوسیله به رژیم صهیونیستی خدمت کند./980/ب902/د

ارسال نظرات