۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۵۲۸

شیخ نعیم قاسم نسبت به پیامدهای عدم تصویب قانون انتخابات هشدار داد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به بحران های ناشی از قانون کنونی انتخابات، تلاش همگانی برای تصویب قانون جدید را خواستار شد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با خبرنگاران از قانون کنونی انتخابات به شدت انتقاد کرد و گفت: قانون کنونی یک مشکل بزرگ برای کشور به شمار می آید و می تواند نظام سیاسی لبنان را در معرض فروپاشی قرار دهد. از همگان می خواهیم نسبت به محافظت از نظام دغدغه داشته باشند و اجازه تحقق این تهدید را ندهند.

وی درباره اختلاف میان گروه های سیاسی درباره تصویب قانون انتخابات افزود: یک جریان اعتقاد دارد که انتخابات باید بر اساس آرای واقعی مردم باشد و نمایندگان مورد نظر قشرهای مختلف به پارلمان و دولت راه یابند تا مردم پس از مشاهده عملکرد آنان، در دوره های بعدی بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: جریان دوم درصدد است پایه های قدرت خود را تحکیم کند و در این راستا توجهی به آرای مردم ندارد. این مساله سبب می شود سایر گروه ها که توانایی رقابت در انتخابات دارند از صحنه حذف شده و نتوانند در این رقابت حضور یابند.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: ما بارها تأکید کردیم که برپایی دولتی قدرتمند و قانونی به وسیله قانون انتخابات مبتنی بر نسبیت محقق می شود و هر چه از این قانون دور شویم گزینه های طایفه ای و مذهبی که لبنانی ها را از هم دور می کند، تحکیم خواهد شد.

وی برگزاری انتخابات در موعد مقرر را خواستار شد و اظهار داشت که حزب الله با تعویق زمان انتخابات به شدت مخالف است و فضای سیاسی جامعه نیز با حزب الله همسو است.

شیخ نعیم قاسم قانون جدید انتخابات را عادلانه خواست و تأکید کرد که حزب الله با وجود مشکلات و سختی ها، در راستای تصویب آن تلاش خواهد کرد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات