۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۴۸۶
یکی از علمای عراق:

حاکمان بحرین در آتش فتنه خواهند سوخت

یکی از علمای عراقی ساکن قم، اعدام جوانان انقلابی در بحرین را محکوم کرد و اظهار داشت که آل خلیفه در آتش فتنه خواهد سوخت.
آیت الله سید کمال حیدری از علمای عراقی ساکن قم

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کمال حیدری از علمای عراقی ساکن قم با صدور پیامی، اعدام سه تن از زندانیان سیاسی بحرینی از سوی آل خلیفه را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: خبر اجرای حکم اعدام سه تن از جوانان بحرینی که به شیوه های مسالمت آمیز در پی حقوق مشروع خود بودند را با ناراحتی دریافت کردیم. این اقدامات نمی تواند به همزیستی مشترک میان ملت بحرین خدمت کند.

آیت الله حیدری افزود: ارتکاب چنین جنایت های مغایر مبانی شهروندی و حقوق بشر از سوی دولت بحرین آسان است اما هزینه های هنگفتی برای بحرین به دنبال دارد و مطمئنا این آتش بیش از شهروندان، حاکمان را می سوزاند.

وی با اشاره به اینکه گزینه مقابله با ملت بر اساس بازداشت و قتل نمی تواند مردم را از مطالبات و حق طلبی خود بازدارد، تصریح کرد: وقت کُشی مقامات بحرینی در اجرای اصلاحات سیاسی سبب گرایش برخی جوانان ناامید به خشونت خواهند شد که مطمئنا به سود کشور و منطقه نیست.

این عالم عراقی تعامل عاقلانه و حکیمانه در قبال خواسته های ملت بحرین را خواستار شد و اظهار داشت: عدم توجه به این امر سبب پیچیده شدن بحران در بحرین می شود و با شرع و قانون و ملی گرایی مغایرت  دارد.

آیت الله حیدری در بخش پایانی این پیام تأکید کرد که مقامات بحرینی باید به مبانی ملی پایبند مانده و از ملت بحرین نیز می خواهیم هوشیار بوده و فرصت سوء استفاده فتنه گران از اوضاع کنونی را بگیرند./980/ب902/د 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات